پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱

بازدید دکتر نوروزی از آکادمی پزشکی ورزشی کرمانشاه

بازدیددکترنوروزی

دکتر نوروزی: توسعه مطلوب زیرساخت های کرمانشاه برای دسترسی ورزشکاران به خدمات درمانی قابل تقدیر است.

دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در سفر یک روزه به کرمانشاه با مدیرکل ورزش و جوانان دیدار و از کلینیک های تخصصی هیات پزشکی ورزشی استان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران؛ دکتر نوروزی عصر امروز با همراهی صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه و مهران تیشه گران رییس فدراسیون ناشنوایان از درمانگاه پزشکی ورزشی و کلینیک فیزیوتراپی کرمانشاه بازدید و با کارکنان واحدهای مختلف اداری و درمانی به صورت صمیمی دیدار کرد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی زیرساخت های درمانی و توانبخشی هیأت کرمانشاه را مطلوب ارزیابی کرد و از تلاش های صورت گرفته در راستای فراهم نمودن امکان دسترسی آحاد جامعه ورزش به خدمات پزشکی ورزشی قدردانی کرد.

دکتر نوروزی مساعدت و حمایت مدیرکل اداره ورزش و جوانان را برای توسعه همه جانبه پزشکی ورزشی قابل تقدیر دانست و گفت: تعامل سازنده و هم افزایی صورت گرفته سبب شده که هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه خانه ی  امن و ایمن قهرمانان باشد و آحاد جامعه ورزش بتوانند از این امکانات در سطوح همگانی و قهرمانی استفاده نمایند.

وی در ادامه از رییس هیات پزشکی ورزشی استان و کارکنان واحدهای مختلف بر اساس گزارش های عملکردی در کمیته های تقدیر کرد.

  • تقدیر از نقش مهم پزشکی ورزشی در موفقیت ورزشکاران

صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز  در سخنانی به نقش محوری پزشکی ورزشی در بهبود عملکرد ورزشکاران و قهرمانان در آوردگاه های مختلف اشاره داشت و بیان کرد: یکی از دلایل توسعه زیرساخت های هیات پزشکی ورزشی به عنوان پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی فراهم نمودن شرایطی برای دسترسی آحاد جامعه ورزش به خدمات پزشکی ورزشی است.

مهندس رحیمی افزود: از فدراسیون پزشکی ورزشی انتظار داریم با توجه به تکمیل زیرساخت های درمانی در زمینه تکمیل و به روز رسانی تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی به استان کرمانشاه نگاه ویژه ای داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان توسعه آموزش و ارتقای سطح آگاهی و دانش مربیان و ورزشکاران را در حوزه پزشکی ورزشی بسیار مهم دانست و گفت: عملکرد فعلی مطلب است اما باید آموزش به صورت فرآیندی و مستمر انجام شود و ورزشکاران و مربیان از این خدمات در بازه های زمانی مختلف بهره ببرند به گونه ای که با آخرین تغییرات حوزه علم ورزش و پزشکی ورزشی آشنا شوند تا شاهد عملکرد مطلوب قهرمانان در عرصه های مختلف باشیم.

  • پیشرفت ١٣۵ درصدی آمار ورزشکاران سازمان یافته استان در سال ١۴٠٠

دکتر امید قادری رییس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه در ادامه ضمن ارائه گزارش عملکرد کمیته های مختلف اداری و درمانی به رشد ١٣۵ درصدی آمار ورزشکاران سازمان یافته استان در سال ١۴٠٠ اشاره کرد و گفت: این آمار در سه ماهه اول سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٧٢ درصد پیشرفت داشته که نشان از از اهتمام جدی همه هیات ها، باشگاه های ورزشی و مجموعه مدیریتی ورزش و جوانان استان برای توسعه ورزش است.

وی از پزشکی ورزشی به عنوان خانه امن ورزشکاران استان نام برد و تأکید داشت؛ هم اکنون روزانه به بیش از ۵٠٠ نفر در واحدهای تشخیصی، درمانی، مشاوره ای و توانبخشی در این هیات خدمات مطلوب پزشکی ورزشی ارائه می شود که عموما به صورت رایگان یا با ۶٠ درصد تخفیف تعرفه های دولتی است.

دکتر قادری تبیین کارکردهای ورزش در سال جامعه را خاطرنشان ساخت و تأکید کرد: این هیات برای توسعه سلامت جامعه با رویکرد ایجاد شادی و نشاط در ورزش همگانی و ارائه خدمات به قهرمانان برای موفقیت در رقابت های ملی، آسیایی، جهانی و المپیک هم اکنون از کلیه ظرفیت ها و امکانات موجود استفاده می نماید و با توجه به افزایش آمار مراجعین بیش از گذشته نیازمند مساعدت و حمایت فدراسیون و اداره کل است.

در این بازدید اشکانی مسوول کمیته امور استان های فدراسیون و اعضای هیأت رییسه هیأت پزشکی ورزشی نیز حضور داشتند.

مرکز پزشکی ورزشی کرمانشاه با ارائه خدمات تشخیصی، درمانی، مشاوره‌ای و توانبخشی امکان دسترسی آحاد جامعه ورزش به خدمات درمانی را فراهم نموده و خانه امن ورزشکاران و قهرمانان است.

این مرکز دارای بخش های فیزیوتراپی، پزشک ورزشی، ارتوپدی، حرکات اصلاحی، مشاوره تغذیه ورزشی و روانشناسی ورزشی و سایر بخش های تخصصی مورد نیاز ورزشکاران و قهرمانان است.

____________________________________________

پزشکی ورزشی پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.