یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

حضور دکتر نوروزی در مراسم تشییع بانو سبا بابایی (کونیکو یامامورا)

تشییع

مراسم تشییع پیکر سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادر ژاپنی شهید «محمد بابایی»  در شرایطی ساعتی قبل در تهران برگزار شد که دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و شماری از مدیران ورزش در این مراسم حضور داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، سبا بابایی که از چندی قبل به علت ضایعه تنفسی در بیمارستان خاتم الانبیا بستری بود، روز جمعه دار فانی را وداع کرد. کونیکو یامامورا پس از ازدواج نام خود را به (سبا بابایی) تغییر داد.«کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) به عنوان سرپرست نمادین کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ راهی مسابقات شده بود.

کتاب مهاجر سرزمین آفتاب روایت زندگی سبا بابایی بارها و بارها تجدید چاپ شده است ، این کتاب علاوه بر زندگی او، به مسلمان شدن و شهادت فرزنش محمد بابایی نیز می‌پردازد.
 فرزند شهیدش ، جوان ۱۹ ساله‌ای بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های بسیاری داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی راهی جبهه‌ها شد که در عملیات والفجر یک ، در منطقه فکه به شهادت رسید.

یامامورا در برنامه‌های انسان‌دوستانه و صلح‌طلبانه فعالیت‌های قابل توجهی داشت و همکاری‌اش در موزه صلح تهران باعث شد تا لقب «مادر صلح» را بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.