چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

دکتر نوروزی در مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی:

رضایت جامعه ورزش از خدمات پزشکی ورزشی هدف اصلی ما است

خراسان رضوی 1

مجمع عمومی و سالیانه هیات پزشکی ورزشی استان خراسان رضوی به ریاست دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و با حضور دکتر هاشمی جواهری مدیر کل ورزش و جوانان استان و دکتر بنی جمال مسئول کمیته خدمات درمانی فدراسیون برگزار شد.

به گزارش دفتر استان خراسان رضوی پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،  رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در این مجمع گفت: با توجه به وسعت و جمعیت استان خراسان رضوی، هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی وظیفه و مسئولیت سنگینی دارد، اما رضایت مندی جامعه ورزش استان از این هیات نشان از موفق بودن هیات پزشکی ورزشی در این زمینه است و اساسا یکی از اهداف اصلی ما جلب رضایت کامل جامعه ورزش در چارچوب قوانین و مقررات است.

 وی افزود: هیأت پزشکی ورزشی  خراسان رضوی از هیأت های موفق در کشور است و با ساختاری که دارد، خدمات بسیاری را توانسته به جامعه ورزشی استان ارائه دهد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی بیان کرد: گزارشی که در مجمع مطرح شد حاکی از این بود که هیأت خراسان رضوی فعالیت های همه‌جانبه‌ای را انجام می‌دهد و به شکل خوبی پشتیبان ورزش خراسان است.

وی با بیان اینکه هیأت در زمان کرونا در رأس هرم بوده، گفت: این هیأت همواره پشتیبان بود و در پاندمی کرونا یار و یاور پزشکی ورزشی بود.

دکتر نوروزی با ذکر اینکه توقع از هیأت پزشکی ورزشی نسبت به سایر هیأت‌ها متفاوت است، خاطرنشان کرد: این استان پهناور است و ورزشکاران و قهرمانان بسیاری دارد و می‌طلبد که مأوایی برای پاسخگویی به نیازهای درمانی اختصاصی ورزشکاران در زمان مصدومیت باشد.

وی افزود: این هیأت باید مشاوره‌های خوبی به جامعه ورزش از نظر روانشناسی، تغذیه ورزشی و مبارزه با دوپینگ بدهد و در این راستا قدم بردارد.

 رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره لزوم وجود یک مرکز درمانی اختصاصی برای این هیأت بیان کرد: چندین سال است که این مورد را مد نظر داریم و امری بسیار ضروری است و امیدواریم بتوانیم با مساعدت مسئولین استان به بهره‌برداری از این مکان در ٣ تا ۴ سال آینده برسیم.

رییس فدراسیون پزشکی در ادامه تشریح کرد: هیأت پزشکی ورزشی در اوج کرونا هم تعطیل نبوده و همیشه افراد داخل میدان بودند. آن‌ها در کنار جامعه ورزش با دلگرمی و پشتیبانی، سربلند از میدان بیرون آمدند.

 در این نشست هاشمی جواهری مدیر  کل  اداره کل ورزش و جوانان استان، تعامل و همکاری هیأت پزشکی ورزشی استان در بحث نظارت بر باشگاه ها و اماکن ورزشی جهت رعایت پروتکل های بهداشتی را بسیار مهم دانست و افزود: بازرسی نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته که باعث شده کمترین آسیب در خصوص کرونا را در باشگاه ها داشته ایم. همچنین از همکاری کمیته پوشش مسابقات این هیات در پوشش اردوهای تیم های ملی و پوشش پزشکی رقابت های دوو میدانی  قدردانی کرد.

همچنین دکتر رضا گلدوزیان رئیس هیات پزشکی ورزشی گفت : هیات پزشکی ورزشی استان سعی کرده با فعال نمودن کمیته های مختلف، در بحث درآمدزایی، وابستگی کمتری به حق عضویت صدور کارت عضویت کمیته خدمات درمانی داشته باشد.

در ادامه فاطمه برات دبیر هیات پزشکی ورزشی استان گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ این هیات را ارائه کرد و  سمانه سراقی خزانه دار هیات پزشکی ورزشی استان نیز گزارش مالی و صورت ریز اقدامات مالی سال  ۱۴۰۰ این هیات را ارائه کرد.

در این مجمع اعضای مجمع، دکتر بنی جمالی مسئول کمیته خدمات درمانی فدراسیون، ناصر اشکانی مسئول امور  استان های فدراسیون ، همچنین معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان و نایب رئیس بانوان، خزانه دار  و مسئول کمیته های  هیات حضور داشتند.

گزارش تصویری ۱

گزارش تصویری ۲

گزارش تصویری ۳

گزارش تصویری ۴

گزارش تصویری ۵

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.