یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد:

الزام استفاده از ماسک در محیط های سربسته و شلوغ

ماسک

  به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،دکتر «سید وحید حسینی» در پانصد و پانزدهمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از افزایش موارد بستری و سیر صعودی کرونا در فارس در پی ورود کشور به موج هفتم کروناویروس، خبر داد.

او با اشاره به رنگ بندی نقشه استان در زمینه کرونا و افزایش پنج شهر زرد به استان فارس در مقایسه با هفته گذشته گفت: بر اساس آخرین نقشه رنگ بندی کرونا، در حال حاضر هفده شهرستان استان شامل شیراز، اقلید، خرمبید، سرچهان، رستم، ممسنی، بیضا، زرقان، خرامه، کوار، فسا، قیر و کارزین، خنج، گراش، مهر، لارستان و جویم در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها در وضعیت آبی هستند.

رئیس دانشگاه تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا با کمک و همراهی تمام اقشار جامعه در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، از افزایش شهرستان های با وضعیت زرد جلوگیری و روند کرونا در استان را کاهش دهیم.

دکتر حسینی ادامه داد: با توجه به قدرت انتشار بالای زیرسویه جدید کرونا که هر فرد مبتلا، قادر به انتقال بیماری به ۱۸ فرد است، از مردم استان می خواهیم هرگونه نشانه ابتلا به بیماری را جدی قلمداد کرده و ضمن پیشگیری از انتقال بیماری به دیگران، با مراجعه به پزشک مانع از شدت یافتن علایم بیماری شوند.

استفاده از ماسک در محیط های سربسته و شلوغ، الزامی است

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ماه های گذشته از سوی مردم کاهش داشته، ضرورت رعایت این شیوه نامه ها به ویژه استفاده از ماسک را به عنوان راهکار موثر مقابله با شیوع کرونا در جامعه یادآور شد و افزود: لازم است به ویژه در محیط های بسته، وسایل حمل و نقل عمومی و مکان های شلوغ مانند مراکز خرید و اماکن ورزشی، از ماسک استفاده کنیم.

دکتر حسینی همچنین واکسیناسیون را از مهم ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به کرونا دانست و با تاکید بر ضرورت مراجعه تمام افراد واجد شرایط در استان به مراکز منتخب واکسیناسیون علیه کرونا و تکمیل چرخه واکسیناسیون در شرایط کنونی گفت: استقبال از واکسن کرونا نسبت به ماه گذشته در استان افزایش داشته و برنامه واکسیناسیون در استان فارس با قوت در حال پیگیری است.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از اقدامات و فعالیت های واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در زمینه مهار کرونا طی روزهای اخیر ارایه کردند و مواردی مانند آمارهای روزانه کرونا، روند واکسیناسیون علیه کرونا در مناطق مختلف استان فارس، موارد بستری، روند نمونه گیری های تشخیصی، ماموریت های اورژانس ۱۱۵ در زمینه کرونا و مصوبات نشست های گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.