سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

تاکید رئیس اداره حقوقی اداره کل ورزش و جوانان بر لزوم عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمان هیات پزشکی ورزشی

زارع

حسام زارع مهذبیه: براساس دستورالعمل وزارت ورزش وجوانان، تمامی ورزشکاران برای شرکت در هرگونه فعالیت ورزشی، کلاس آموزشی، تمرینی و مسابقات ورزشی ملزم به اخذ کارت بیمه ورزشی می‌باشند.

  به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس حسام زارع مهذبیه رئیس اداره امور حقوقی و املاک اداره کل ورزش و جوانان در خصوص وقوع حوادث ناشی از فعالیتهای ورزشی گفت: حوادث ورزشی اماکن کوچک یا مجموعه های بزرگ ورزشی نمی شناسد و در جریان هر فعالیت ورزشی ممکن است حادثه رخ دهد، حوادثی که خسارتهای مالی و جانی برای فعالان عرصه ورزش به دنبال داشت باشد و مسئولیت آن میتواند به عهده مدیران یا مربیان آن مجموعه باشد.
وی افزود: هرگونه آسیب ورزشی که تحت پوشش بیمه نامه باشد قابل جبران خواهد بود و حوادثی که ممکن است در نتیجه فعالیتهای ورزشی یا در اماکن ورزشی برای مراجعین رخ بدهد و علت آن قصور و کوتاهی مربیان یا مدیران آن مجموعه باشد با داشتن بیمه نامه مسئولیت اماکن و مجموعه های ورزشی و همچنین خسارات ناشی از حوادث ورزشی قابل جبران است و همه ورزشکاران،مدیران و صاحبان باشگاه های ورزشی از قبیل استخرها، سالنهای ورزشی ، بدنسازی، ورزشهای رزمی و ورزشهای همگانی با رعایت اصول ایمنی و حفاظتی میتوانند در زمان وقوع حادثه با توجه به نوع و میزان پوشش های بیمه ای خسارات خود را دریافت نمایند.
مشاور عالی مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: با توجه به شرایط مندرج در بیمه نامه جبران هزینه های پزشکی ورزشکاران، جبران خسارت نقص عضو و فوت، در ماه های عادی و ماه های حرام و به طور کلی هر بیمه گذار میتواند به انتخاب خود میزان پوششهای بیمه نامهای را انتخاب نماید .
زارع مهذبیه در ادامه بیان داشت: بیمه حوادث ورزشی با بیمه مسئولیت اماکن ورزشی با هم متفاوت است و در بیمه حوادث ورزشی که قراردادی است فی ما بین فدراسیون یا هیات پزشکی ورزشی استان و ورزشکار، فدراسیون و هیات پزشکی ورزشی استان تعهد مینماید در قبال دریافت حق بیمه از ورزشکار در صورت وقوع حادثه و بروز آسیب ورزشی طبق مقررات خود غرامت درمان هزینه های پزشکی ورزشکار مصدوم را بر اساس تعرفه های ورزشی پرداخت نماید. اما بیمه مسئولیت اماکن ورزشی هرگونه خسارت جانی که تحت پوشش بیمه نامه بوده و در اثر قصور مدیریت یا مربیان ورزشی در محل بیمه شده برای ورزشکاران و یا افراد مراجعه کننده و یا تماشاگران اتفاق بیافتد را تحت پوشش خود قرار دهد .
این کارشناس امور حقوقی ورزشکاران، مربیان و مدیران اماکن ورزشی را به بیمه نمودن فعالیتها و تمرینات و مسابقات ورزشی توصیه کرد و پوششهای بیمه ای را یکی از راههای دسترسی جبران خسارات وارده ناشی از فعالیتهای ورزشی دانست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.