یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

ایران نادو، یک بوکسور را به مدت 4 سال محروم کرد

دوپینگ

به گزارش ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، شورای صدرو رای ایران نادو، "جعفر ناصری" بوکسور خوزستانی را به دلیل امتناع از نمونه گیری 4 سال از کلیه فعالیت های ورزشی محروم کرد.

در خلال ماموریت ایران نادو در رقابتهای انتخابی تیم ملی بوکس در شهر زاهدان (1401/03/02)، تیم کنترل دوپینگ اقدام به فراخوان جعفر ناصری می نمایند که پس از ابلاغ رسمی توسط افسر کنترل دوپینگ برای حضور در ایستگاه نمونه گیری، این بوکسور محل رقابتها را ترک نموده و از دادن نمونه امتناع می نماید.

طبق بند 3*2 فصل دوم مجموعه قوانین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران و تفسیر این بند" اگر ورزشکاری از جمع آوری نمونه فرار کند و یا ثابت شود از روی عمد از نمونه گیری یا دریافت ابلاغیه اجتناب کرده است عمل وی تخلف از قوانین مبارزه با دوپینگ محسوب می گردد. تخلف قصور از تن دادن به نمونه گیری می تواند عمدی یا ناشی از سهل انگاری ورزشکار باشد، حال آنکه فرار یا امتناع از شرکت در نمونه گیری رفتاری عمدی محسوب می گردد."

لذا با توجه به اختیارات ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران و مطابق مجموعه قوانین این ستاد و محرز شدن تخلف " امتناع از نمونه گیری" این ورزشکار، ایران نادو این بوکسور را از تاریخ 1401/04/21 لغایت 1405/04/20 محروم کرد. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.