سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

سرپرست هیئت پزشکی ورزشی استان قم تاکید کرد :

مسئولان اماکن ورزشی نسبت به داشتن بیمه ورزشی کلیه مراجعان و کارکنان خود مسئول هستند

محمد شهیدی

دکتر محمد شهیدی با اشاره به هدف صیانت از سلامت ورزشکاران و اماکن ورزشی گفت: هیئت پزشکی ورزشی استان با بهره گیری از تمام ظرفیت خود در فراهم کردن زمینه مساعد در جهت ارائه خدمات پزشکی ورزشی برای ورزشکاران در کنار اداره کل ورزش و جوانان آماده می باشد.

به گزارش دفتر قم  پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، سرپرست هیئت پزشکی ورزشی استان قم با اشاره به آنلاین شدن عضویت در کمیته خدمات درمانی (بیمه ورزشی) و دسترسی آسان به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: هیچ فردی بدون عضویت در کمیته خدمان درمانی(بیمه ورزشی) این هیئت قانونا اجازه تردد و فعالیت در اماکن ورزشی ندارد و در صورت بروز هر گونه حادثه ورزشی برای فرد فاقد بیمه ورزشی معتبر در سالن یا ورزشگاه یا مسابقه ورزشی به فعالیت این هیئت امکان حمایت و کمک در تامین هزینه های درمانی و توانبخشی را ندارد و مسئولیت این محرومیت با مدیر مؤسسه ورزشی است.

وی با اشاره به تسهیل صدور بیمه ورزشی اظهار داشت: هر شخص حتی در منزل خود می تواند حتی با تلفن همراه خود  با وارد شدن به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی (www.ifsm.ir) به صورت آنلاین نسبت به صدور و  دریافت کارت عضویت کمیته خدمات درمانی (بیمه ورزشی) اقدام نماید.

 در ادامه سرپرست هیئت پزشکی ورزشی استان قم با اشاره به اهمیت پوشش پزشکی مسابقات و همچنین تعامل با هیئت های ورزشی گفت: بر اساس مقررات وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی،   پوشش پزشکی مسابقات رشته های مختلف ورزشی صرفا در صلاحیت  نیروهای دارای مدرک معتبر این هیئت می باشد، و هر گونه حضور افرغد متفرقه در صورتی که خارج از مجرای معرفی هیئت پزشکی ورزشی باشد مورد تایید این هیئت نبوده و تبعات قانونی آن به عهده متولی و برگزار کننده مسابقه می باشد.

 لذا مؤکدا از مسئولان مسابقات و رؤسا و دبیران هیئات ورزشی تقاضا می گردد، حتما سه روز قبل از برگزاری مسابقات خود به صورت مکتوب درخواست پوشش پزشکی مسابقات را به هیئت پزشکی ورزشی ارسال کنند تا فرصت تامین کادر متناسب با مسابقات فراهم باشد.

دکتر شهیدی در ادامه با ذکر اهمیت فراگیر شدن آموزش های عمومی با موضوع پزشکی ورزشی و آسیب های رایج و افزایش دانش جامعه ورزش در این حوزه گفت : بر اساس هماهنگی های مستمر هیئت با اداره کل ورزش و جوانان استان و نیز نهاد های ذیصلاح و بهره گیری از اساتید مجرب و متخصص این آموزش ها به صورت گسترده در سطح استان و به ویژه شهرستانها ارائه خواهد شد و دوره های تخصصی همانند تربیت پزشکیار تجربی و اصول ماساژ ورزشی و... و. نیز بر اساس نیاز استان در دستور کار کمیته آموزش هیئت قرار دارد.

   ایشان در ادامه  بازرسی مستمر از اماکن ورزشی را  تکلیف ذاتی این هیئت دانست  و افزود : سلامت جامعه ورزشی برای ما اهمیت دارد و در این خصوص هیچگونه مسامحه ای با محیط های ورزشی که نسبت به سلامت جامعه سهل انگاری کنند نخواهیم داشت، در عین حال تلاش ما همواره کمک به رفع نواقص محیط های ورزشی با ارائه رهنمود به موقع خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.