دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

با حضور دکتر سعیدی؛

جلسه مشترک ستاد اربعین وزارت ورزش و جوانان برگزار شد

سعیدی

دبیر ستاد اربعین وزارت ورزش و جوانان گفت: ما در ۴ بخش اقداماتی پیش بینی کردیم که اعزام یک کاروان چهل نفره از ورزشکار چهره و قهرمانان ملی و بین‌المللی انشالله به عراق اعزام خواهند شد تا در کنار ورزشکار چهره کشور عراق در موکب‌هایی معین خدمت رسانی کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جلسه مشترک ستاد اربعین وزارت ورزش و جوانان با ستاد بازسازی عتبات عالیات، ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و روسای هییت‌های پزشکی ورزشی استان‌ها بصورت وبینار برگزار شد.

در این نشست که با حضور دکتر رضا سعیدی رئیس کمیته آموزش فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد، حجت‌الاسلام احدی مدیرکل دفتر و دبیر ستاد اربعین وزارت ورزش و جوانان تشکیل این ستاد را برای اولین بار در این وزارتخانه، یک امر ضروری دانست و بیان داشت: این نگاه متاثر از نیاز جامعه بویژه جامعه ورزش و جوانان به آثار معنوی و روحی حماسه پیاده روی اربعین است.

وی به همراهی وزارت ورزش و جوانان در این جریان مردمی اشاره کرد و در تبیین اقدامات پیش بینی شده اینطور توضیح داد: ما در ۴ بخش اقداماتی پیش بینی کردیم که اعزام یک کاروان چهل نفره از ورزشکار چهره و قهرمانان ملی و بین‌المللی انشالله به عراق اعزام خواهند شد تا در کنار ورزشکار چهره کشور عراق در موکب‌هایی معین خدمت رسانی کنند. اقدام بعدی تعیین چهار استان خوزستان، کرمانشاه، ایلام و سیستان و بلوچستان به عنوان استانهای معین است که در آنها خدمات ویژه با محوریت وزارت ورزش و جوانان ارایه خواهد شد.

دبیر ستاد اربعین برگزاری دوره آموزشی خدمات پزشکی و استراحتی ویژه موکب وزارت ورزش و جوانان با مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات و فدراسیون پزشکی ورزشی را از دیگر اقدامات این ستاد خواند و در ادامه گفت: برپایی ۸ موکب فرهنگی ویژه خدمات فرهنگی در مسیر پیاده روی اربعین از دیگر فعالیت های است که برنامه ریزی آن انجام شده است و در جریان آن مقرر شده دوره های آموزشی فرهنگی، برنامه های ورزش پهلوانی و اجرای گروه های روایتگر برگزار گردد.

حجت الاسلام احدی در پایان صحبت‌های خود با اشاره فعالیت‌های فدراسیون‌های ورزشی درخصوص ایجاد موکب و خدمت رسانی‌های متعدد و متنوع بیان داشت: جوشش مردمی و مشارکت جامعه ورزش و جوانان در پیاده روی انسان ساز اربعین متاثر از ارادت این جامعه به سرور و سالار شهیدان است.

لازم به ذکر است که در این نشست علاوه بر برخی مدیران ستادی، مدیران کل ورزش و جوانان استانها بصورت وبیناری حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.