سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

روز پزشک مبارک

پیام تبریک دکتر هادی به مناسبت روز پزشک

هیات

به گزارش سایت رسمی هیات پزشکی ورزشی استان آذربایجانشرقی،رئیس هیات پزشکی ورزشی استان در پیامی یکم شهریورماه  روز پزشک را به فعالان این عرصه تبریک گفت .

در ایران روز بیست و سوم اوت مصادف با اول شهریور ماه که همزمان با زادروز تولد ابوعلی سینا است برای روز پزشک در نظر گرفته شده است. ابوعلی سینا از مشهورترین و تاثیر گذارترینِ فیلسوفان و دانشمندان ایران است که آثارش در زمینه فلسفه ارسطویی و پزشکی اهمیت بسیار دارد. وی ۴۵۰ کتاب در زمینه‌ های گوناگون نوشته ‌است که یکی از معروف ترین کتاب هایش کتاب شفا، دانشنامه علمی و فلسفی جامع و کتاب قانون یکی از کتابهای معروف ابن سینا در زمینه علم پزشکی می باشد. وی از کودکی به طبیعت، گیاهان و حیوانات علاقه خاصی داشت و اوقات فراغت خود را در دشت و صحرا به جستجو و کسب تجربه می پرداخت ‏بدین صورت از دوران کودکی به خواص گیاهان دارویی و طبابت علاقه مند شد. ابن سینا از حیث نیروی جسمانی، مردی نیرومند بود و به همین خاطر از کار کردن احساس خستگی نمی ‌کرد، وی همچنین از لحاظ نیروی ذهنی و تفکر نیز بسیار نیرومند بود، به گونه ای که در سن هجده سالگی توانست تمامی دانش‌ های زمان خود را فرا گیرد.

بدین وسیله یکم شهریور زاد روز حکیم بوعلی سینا، بزرگ دانشمند و طبیب برجسته نامدار ایرانی جهان اسلام و روز پزشک بر تمامی طبیبان فرزانه و جامعه پزشکی تلاشگر ایران اسلامی تبریک عرض مینماییم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.