چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

اجرای آزمایشی طرح باشگاه های ایمن به زودی در تهران آغاز می شود

جلسه هماهنگی اجرای آزمایشی طرح باشگاه های ایمن در تهران

جلسه هماهنگی اجرای آزمایشی طرح باشگاه های ایمن در تهران با حضور دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و مهندس علی فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در این جلسه دکتر نوروزی با اشاره به اهمیت  ارتقای سطح ایمنی باشگاه های ورزشی بویژه از نقطه نظر بهداشتی، اظهار کرد: با توجه به تعامل بسیار خوبی که بین فدراسیون پزشکی ورزشی و همکارانمان در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در استان تهران وجود دارد، انتظار داریم اجرای آزمایشی طرح باشگاه های و اماکن ورزشی نتایج خوبی در جهت اجرای سراسری و بی نقص این طرح در پی داشته باشد.

همچنین دکتر سید اشکان اردیبهشت دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی نیز ضمن ارائه گزارشی از ایده شکل گیری و روند پیگیری طرح باشگاه های ایمن، تاکید کرد که ارتقای سطح سلامت باشگاه ها و اماکن ورزشی به عنوان یک ضرورت پیگیری می شود و خوشحالیم در این راستا هماهنگی خوب بین بخشی شکل گرفته است.

دکتر اردیبهشت تصریح کرد: هر چند ایده این طرح در مقطع پیک کرونا شکل گرفت با این حال با توجه به اهمیت مسایل بهداشتی و احتمال بروز بیماری های مشابه ، طرح باشگاه های ایمن صرفا در بحث کووید محدود نشده و لذا همواره می تواند اجرا شود.

در ادامه مهندس فرهادی ضمن تمجید از تلاش و پشتکار فدراسیون پزشکی ورزشی برای سالم سازی محیط ورزش خاطرنشان کرد: همان طور که از روزهای آغازین پاندمی کرونا هماهنگی بسیار خوبی میان فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت بهداشت شکل گرفت و نتایج بسیار مثبتی در پی داشت قطعا با ادامه این روند طرح باشگاه های ایمن نیز با توجه به هماهنگی های صورت گرفته به خوبی عملیاتی خواهد شد.

بر اساس این گزارش در این جلسه که نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی نیز حضور داشتند بحث و تبادل نظر کارشناسی به منظور اجرای آزمایشی این طرح در تهران به عمل آمد و مقرر شد به زودی این طرح عملیاتی شود.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.