چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶

بیشترین آسیب ورزشی در کدام رشته‌ها است؟

آسیب

فیزیوتراپیست هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه فوتبال و کشتی را دو رشته پرآسیب در کرمانشاه خواند.

نگین قربانی، بااشاره به آمار بالای آسیب دیدگی در برخی رشته های ورزشی، اظهار کرد: باتوجه به علاقمندی مردم کرمانشاه به رشته های فوتبال و کشتی، میزان آسیب دیدگی در این دو رشته بیشتر از سایر رشته ها است.

وی ادامه داد: آسیب دیدگی شانه در کشتی و زانو در فوتبال در بین ورزشکاران کرمانشاهی بیشتر دیده می شود.

فیزیوتراپیست هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه درخصوص مهمترین علل وقوع آسیب های ورزشی در بین ورزشکاران هم گفت: متاسفانه یکی از مهمترین دلایل این مشکل، آموزش های غلط برخی مربیان به ورزشکاران است که باعث می شود حرکات را به درستی اجرا نکنند و دچار آسیب دیدگی شوند.

وی اضافه کرد: از طرفی زمانی که یک ورزشکار دچار آسیب دیدگی جزیی می شود، برخی از مربیان به جای اینکه ورزشکار را وادار کند که استراحت داشته باشد، او را ترغیب می کنند تا به تمرینات خود ادامه دهد که این موضوع تشدید آسیب دیدگی ورزشکار را به همراه دارد.

قربانی تصریح کرد: همچنین برخی از ورزشکاران دو مرحله مهم از ورزش یعنی سرد کردن و گرم کردن را به درستی انجام نمی دهند و حتی از انجام آنها به ویژه سرد کردن سرباز می زنند که این مسئله زمینه بروز آسیب دیدگی ها را در بدنشان فراهم می کند.

وی یکی دیگر از دلایل مهم بالا بودن آمار آسیب دیدگی ها بین ورزشکاران را استاندارد نبودن زیرساخت ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از زمین های چمن، کف پوش سالن ها و تشک های کشتی در کرمانشاه استاندارد لازم را ندارند و همین موضوع افزایش آسیب دیدگی ورزشکاران را هم به دنبال دارد.

فیزیوتراپیست هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه در پایان کفش های نامناسب را نیز یکی از دلایل آسیب دیدگی ها در ناحیه زانوی ورزشکاران دانست و گفت: پوشیدن کفش های غیراستاندارد، باعث پیچ خوردگی پای ورزشکار و آسیب دیدگی زانوهایش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.