یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

آگاهی کارمندان راه نجات آسیب های جسمانی

خبر

دکتر گلینی رئیس هیات پزشکی ورزشی گرمسار در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا عنوان کرد

دکتر گلینی گفت: کارمندان به دلیل نشستن های طولانی مدت و استفاده مستمر از رایانه با کاهش جریان خون و خونرسانی ناکافی در اندام های تحتانی، پا ها و گرفتگی های عضلانی و در نتیجه ورم پاها مواجه هستند،و در طول عمرکاری خود با کاهش عملکرد قلب، ریه و گوارش به دلیل نبود فعالیت مناسب بدنی و در نتیجه مشکلات تنفسی و درد ستون فقرات روبه رو می شوند.

وی تاکید کرد: رضایت مندی از زندگی شغلی و کاری در فراهم آوردن محیط کاری مناسب، کاهش استرس و ایجاد امید به زندگی افراد با رضایت و بهره وری مناسب  همراه است.

رئیس هیات پزشکی ورزشی گرمسار اظهارداشت: امنیت شغلی و جلوگیری از تعارض های  محیط کاری و روابط بین همکاران در سلامت ذهنی کارمندان و جلوگیری از استرس و افزایش همدلی در محیط کار موثر است و با برآورده شدن انتظارت کاری و احساس همدلی در محیط کار و توجه به توانمندی های فرد در افزایش بازدهی کاری و انجام مناسب کاری موثر است.

دکترگلینی خاطرنشان کرد، انتخاب مدیران متخصص و کارآمد مهمترین ابزار پیشرفت و عبور از بحران های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است. مادامی که انتخاب مدیران و مسئولان در هر سطح و رتبه ای، درست و موثر نباشد، مشکلات و آسیب های غیرقابل جبرانی بر پیکر جامعه وارد می شود. آسیبی که مدیرناکارآمد و ناآگاه بر زیردستان و کارمندان خود می گذارد اولین حلقه آسیب به جامعه است.

وی ادامه داد:کارمندانی که در شرایط کاری غیرحرفه ای، سخت و پرچالش فعال هستند به مرور زمان اهداف کلی سازمان را مختل می کنند. هنگامی که کارمندان به دلیل در دسترس نبودن امکانات حداقلی و مناسب کاری دچار مشکلات جسمی می شوند یا با بدون توجه به سلامت روانی آنان در محیط کاری حضور دارند، قطعا در انجام وظایف اداری عمدا یا سهوا کوتاهی می کنند. کوتاهی در رسیدگی امور اداری نارضایتی ارباب رجوع و دریافت کنندگان خدمات و در نهایت بوروکراسی معیوب اداری را شکل می دهد.

اصلاح ابزارهای کاری مانند میز، صندلی، رایانه، بهبود شرایط محیط کار و تنظیم نورمناسب، در نظر گرفتن فرصت استراحت، قراردادن تهویه مناسب و ارائه آموزش های خودمراقبتی به کارمندان باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.