یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲

تیم جدید مدیریتی کمیته ملی المپیک

۱
پنجاه و یکمین مجمع عمومی و انتخاباتی کمیته ملی المپیک با مشخص شدن رئیس، نائب رئیس اول و دوم، دبیر کل، خزانه دار و اعضای هیات اجرایی به کار خود خاتمه داد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این مجمع که ساعت 14 امروز یکشنبه 6 بهمن ماه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک با حضور دکتر حمید سجادی  وزیر ورزش و جوانان، دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، حیدرفرمان نماینده شورای المپیک آسیا، عبدالهادی عبدالمحمد نماینده شورای المپیک آسیا که بعنوان میهمان حضور داشتند و دیگر اعضای مجمع کمیته برگزار شد.
مهرعلی باران چشمه و حمیده عباسعلی جزو غایبین مجمع بودند.
در ابتدا مجمع دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خوشامدگویی اظهار کرد:  از تک تک عزیزان حاضر قدرشناسی می کنم برای اینکه بتوانیم مجموعه برنامه ها را داشته باشیم هیچ بحثی را آغاز نمی کنم و بدون مقدمه وارد دستورات می‌شویم.
وی افزود: برای ورود به بحث نیاز است دو کار انجام شود. ابتدا انتخاب سه نفر ناظر و توضیح خلاصه در مورد روند برگزاری انتخابات بر اساس اساسنامه باید انجام شود.
صالحی‌امیری ادامه داد: حیدر فرمان و عبدالهادی و مجموعه دوستان ما در آسیا طی سالیان گذشته و مستمر در همه ادوار حامی ورزش ما بودند و هر گاه دچار چالش بودیم موانع را برداشتند. انشالله حرمت مهمان را حفظ می‌کنید.
سپس دکتر نصراله سجادی با مرور بر اساسنامه مطالب مهم را متذکر شدند.
در ادامه و پیش از آغاز انتخابات مجید شایسته انصراف داد وابتدا  انتخابات ریاست برگزار شد که در دور اول محمود خسروی وفا و مهدی علینژاد هرکدام 24 رای،فضل الله باقر زاده 5 را کسب کردند تا انتخابات به دور دوم کشیده شود.در دور دوم محمود خسروی وفا با ۲۸ رای رئیس کمیته ملی المپیک شد و دیگر کاندید مهدی علی نژاد ۲۷ رای کسب کرد.
سپس انتخابات نواب رییس برگزار شد که مهین فرهادی زاد بعنوان تنها نمابنده بانوان با رای اعضا انتخاب ولی انتخابات نواب رئیس آقایان به دور دوم کشیده شد که دکتر غلامرضا نوروزی با ۲۹ رای بعنوان نایب رئیس انتخاب شدند و دکتر کیکاوس سعیدی ۲۵ رای کسب کرد.
اما در دور نخست انتخابات هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تکلیف پنج کرسی مشخص شد و  دو نفر بعدی در دور دوم مشخص می‌شوند. علیرضا پاکدل ۳۸، محمدرضا داورزنی۲۹،  علیرضا سهرابیان ۳۰، غلامرضا شعبانی بهار ۲۸، مهرداد علی قارداشی ۴۲ رای به عنوان اعضای جدید هیات اجرایی انتخاب شدند تا آرش میراسماعیلی، مهدی گودرزی، داود عزیزی  و حمید عزیزی با توجه به آرا به دور دوم راه یابند که از بین آنها، مهدی گودرزی با ۳۰ رای و حمید عزیزی با ۲۰ رای دو نفری بودند که به عنوان دیگر اعضای هیات اجرایی انتخاب شدند.
همچنین بهداد سلیمی به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک با قیام تمامی اعضای مجمع به عضویت هیات اجرایی درآمد.
در ادامه حسابرس کمیته ملی المپیک گزارش مالی تا پایان سال ۱۴۰۰ را به مجمع ارائه کردند.
محمود خسروی‌وفا در پایان مجمع، عنوان کرد: به همه شما تبریک می‌گویم. خوشحالم که رقابت نزدیک و صمیمانه داشتیم، انتخابات دموکراسی و فضای خوب انتخاباتی را شاهد بودیم. همان طور که دبیر گفت اعضای انتخاب شده نماینده همه فدراسیون‌ها هستند. از وزیر ورزش که سعه صدر به خرج داد تشکر می‌کنم، از هیات اجرایی که در این مدت زحمات زیادی کشیدند تشکر می‌کنم.
وی افزود: من سعی می‌کنم مسیر آقای صالحی‌امیری را دنبال کنم چون از او درس‌های زیادی گرفتم. از او قول گرفتم در امور مختلف که می‌تواند ورزش را به مسیر خوب ببرد به ما کمک کند. از او در هیات اجرایی دعوت می‌کنم تا روزهایی که  حساس است کنار ما باشد.
رئیس جدید کمیته ملی المپیک، یادآور شد: مجمع به من اعتماد کرد، سعی می‌کنم فضای آرامی را مدیریت کنیم. من هیچ تقابلی با هیچ فدراسیون و وزارت ورزش نخواهم داشت. سعی می‌کنم سیاست‌های صالحی‌امیری را ادامه دهم. از آقای ساعی و دبیر تشکر می‌کنم که امروز حضور داشتند چون برایم مهم بود. از آقای میراسماعیلی تشکر می‌کنم که به نفع من کنار رفت البته من راضی نبودم. خوشحالم که آقای حیدر فرمان در نشست بود و این دموکراسی را دید. تعداد بانوان در مجمع کم بود و امیدوارم که این ظرفیت در آینده بیشتر شود.
در ادامه حیدر فرمان نماینده شورای المپیک آسیا با تاکید بر اینکه مجمع کمیته ملی المپیک دموکراتیک برگزار شد از رئیس منتخب برای حضور در نشست آتی این‌شورا دعوت کرد.
حیدر فرمان ضمن تبریک به ریاست جدید کمیته و سایر اعضایی که امروز انتخاب شدند،گفت: بسیار خوشحالم که به عنوان نماینده شورای المپیک آسیا شاهد مجمع انتخاباتی روشن و دموکراتیک بودم، من‌ شاهد برگزاری مجامعی در کشورهای مختلف بوده ام.معتقدم در زیر چتر هدایت خوب صالحی امیری که اعضا را گرد هم آورده است شاهد چنین نشستی بودیم.
وی تصریح کرد: در شرایطی که ایشان حضور داشتند شاهد پیشرفت جنبش المپیک در ایران بودیم، فقط به پیشرفت ورزشکاران محدود نشد بلکه در خصوص زیرساخت ها هم پیشرفت زیادی شاهد بودیم.
نماینده شورای المپیک آسیا تصریح کرد: مطمئنم که رئیس بعدی ادامه دهنده چنین دستاوردهایی است، همانطور که در جریانید رویدادهایی در پیش است مانند بازی های آسیایی و بازی های المپیک، اینها چالشی برای کمیته ملی المپیک ایران است و امیدوارم شاهد موفقیت کمیته باشیم.
وی خطاب به خسروی وفا ابراز امیدواری کرد که وی را در نشست شورای المپیک آسیا (کامبوج) و نشست انوک‌ (سئول) ببیند.
دکتر حمید سجادی وزیر ورزش در پایان مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به حیدر فرمان و تبریک به محمود خسروی‌وفا رئیس جدید کمیته گفت: رقابت امروز شفاف بود و اعضای محترم مجمع سعی کردند در این روزها با سوابق و برنامه دوستان آشنا شوندو نتیجه آن شد که امروز یک رقابت نزدیک برگزار شد.
وی افزود: امیدوارم با خرد جمعی و هم‌اندیشی با عزیزانی که رای نیاوردند، برای سایر حوزه‌های ورزش تدبیر بیندیشیم. اعتقاد من این است که انشاا... فصل جدیدی برای ورزش رقم بزنیم. در ورزش کار برای انجام دادن زیاد است و هیچ‌کس جای کس دیگری را تنگ نمی‌کند.
در نهایت محمود خسروی وفا با 28 رای به عنوان رئیس، دکتر غلامرضا نوروزی با 29 رای به عنوان نایب رئیس، مهین فرهادی زادی به عنوان نایب رئیس،مهرداد علی قارداشی ۴۲ رای، علیرضا پاکدل ۳۸ رای، علیرضا سهرابیان ۳۰ رای، محمدرضا داورزنی ۲۹ رای ،غلامرضا شعبانی بهار ۲۸ رای،مهدی گودرزی با ۳۰ رای و حمید عزیزی با ۲۰ رای و بهداد سلیمی به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران به عنوان عضو هیات اجرایی انتخاب شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.