شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

برگزاری مراسم معرفه رئیس جدید کمیته ملی المپیک

معارفه

مراسم تودیع و معارفه رئیس پیشین و جدید کمیته ملی المپیک در حضور وزیر ورزش برگزار شد.

 پس از برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک مراسم معارفه محمود خسروی وفا رئیس منتخب این مجمع و سایر اعضای هیات رئیسه و هیات اجرایی و همچنین معارفه سیدرضا صالحی امیری که طی چهارسال گذشته ریاست این کمیته را بر عهده داشت، امروز شنبه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

این مراسم با حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و سید محمد پولادگر و مریم پورکاظمی معاونان وی در توسعه ورزش قهرمانی و امور بانوان برگزار شد.

دکتر غلامرضا نوروزی و مهین فرهادی زاد که در انتخابات اخیر به عنوان نایب رئیس انتخاب شدند همراه با اعضای کامل هیات اجرایی یعنی مهرداد علی قارداشی، محمدرضا داورزنی، غلامرضا شعبانی بهار، علیرضا سهرابیان، علیرضا پاکدل، حمید عزیزی، مهدی گودرزی و بهداد سلیمی هم در این مراسم حضور داشتند.

دکتر سجادی: ۱۰۰ درصد تعامل داریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: محمود خسروی‌وفا به درستی به عنوان رییس کمیته ملی المپیک انتخاب شد و تفکراتمان بسیار نزدیک است.

دکتر حمید سجادی در مراسم معارفه محمود خسروی‌وفا به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک بیان کرد: خسروی‌وفا به درستی انتخاب شد و بهترین اتفاق بود و تفکراتمان بسیار نزدیک است. اگر بخواهم این دوره را با دوره قبل مقایسه کنم، اگر دوره قبل ۹۹ درصد تعامل داشتیم در دوره جدید این تعامل ۱۰۰ درصد وجود دارد و فدراسیون‌ها یادشان باشد که انسجام دوره قبل برقرار است. من نمی‌توانم خودم را به جای خسروی‌وفا جا بزنم ولی ما هر دو یکی هستین و هر دو در خدمت ورزش. از این رو اسم من می‌آید، یاد خسروی وفا بیفتند و اسم خسروی وفا می آید یاد من بیفتند.

او افزود: من با صالحی‌امیری رو دربایستی دارم ولی با خسروی‌وفا راحت‌تر هستم و شاید بتوانیم با رفاقت بیشتری انجام وظیفه کنیم و بهتر در خدمت باشیم. حتما سعی می‌کنم از منابع شش‌گانه موجود در ورزش کشور که در کتاب سجادی است، استفاده کنم.

او ادامه داد: از طرف وزارت ورزش صمیمانه از تلاش‌های جدی صالحی امیری در طول مدت همکاری تشکر کنم. در مدیریت صالحی امیری مودت و دستگیری را دیدم. خوشحال شدم که حتما در کمیته ملی المپیک حضور دارد و از نظراتش بهره مند خواهند شد.‌

از کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم. او در شرف بازنشستگی است. تا هر زمان لازم بود صلاح بود خسروی وفا بگوید ما دنبال کار سعیدی هستیم و یک کوپن هم در نهاد ریاست جمهوری داریم استفاده کنیم که بماند. سعیدی در شرف بازنشستگی است و خسته نباشید می گویم. تا جایی که با قانون کنار بیاییم تلاش می کنیم شرایط حضورش را داشته باشم.

سجادی در مورد تبدیل برخی رشته ها به فدراسیون گفت: حیدر فرمان به ایران آمده بود به طور  به خصوصی به من گفت که  رییس فدراسیون جهانی کوراش است و حداقل انتظارش این است این کوراش ایران که در آسیا مدال دارد، به  فدراسیون تبدیل شود یا انجمن مستقل داشته باشد و و هویت داده شود. از این قبیل درخواست ها زیاد داریم. اتفاق ارزشمندی در فدراسیون همگانی رخ داد انجمن آمادگی جسمانی به فدراسیون تبدیل شد و هویت اصلی خود را گرفت. فکر می کنم اینکه یک رشته تبدیل به فدراسیون شود همه باید خوشحال شویم. ظرفیت ورزش ایران متفاوت شده است کرده است.

صالحی امیری: نگاه سیاسی به ورزش نداشتم

سیدرضا صالحی امیری با بیان اینکه ۱۷۰۰ روز خدمت کنار جامعه ورزشی گذشت، گفت: از پیشکسوتان، از وزیر و معاونان و کارکنان وزارت ورزش و روسای فدراسیون ها که در صف اول ورزش ایران هستند تشکر می‌کنم. از اعضای جدید هیات اجرایی و قهرمانان غرورآفرین و تمام همکارانم در کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم.

وی خطاب به محمود خسروی وفا و اعضای هیات اجرایی جدید حضورشان را در کمیته ملی المپیک تبریک گفت و ادامه داد: طی سال های گذشته که در این کمیته بودم تلاش کردم از مسیر دیانت خارج نشوم، هیچ گاه خود را از خطا دور ندانسته و نمی دانم. سعی کردم ارزش های فرهنگی در ورزش توسعه پیدا کند.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه همواره تلاشم این بود که به مسائل با رویکرد عادلانه نگاه کنم، تصریح کرد: انعطاف، سازگاری و گفتگو شرط غیر قابل انکار برای یک مدیر است. منافع و مصالح ملی را همواره مد نظر قرار دادم و از عنصر حاشیه پرهیز کردم.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه هیچ مدیری با نگاه جاه‌طلبانه و دستوری به جایی نمی رسد و همگان باید از این خصیصه‌های زشت دوری کنند، تصریح کرد: طی چهار سال گذشته هیچ تصمیمی را بدون مشورت انجام ندادم. باور دارم شرط اولیه حفظ آبروی فرد در حفظ آبروی دیگران است.

صالحی امیری تصریح کرد: هیچ گاه در اموری که تخصص نداشتم ورود نکردم.‌هیچگاه مسائل سیاسی را وارد ورزش نکردم و از دریچه سیاسی مسائل را مدیریت نکردم. در چهار سال گذشته هیچ موضع سیاسی نداشتم تا به ورزش آسیب نرسد. در این چهار سال منافع اقتصادی و مالی برای خود تعریف نکردم.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک با بیان اینکه طلب عفو و بخشش از کسانی دارم که بر گردن من حق دارند، خاطرنشان کرد: حمایت از خسروی وفا و هیات اجرایی را به عنوان یک وظیفه دنبال خواهم کرد و همیشه در کنار وی خواهم بود.

خسروی وفا:صالحی امیری می ماند

محمود خسروی وفا گفت: ما وارث ۵ هزار شهید ورزشکار هستیم که همه جوان بودند. آنها باور کردند که باید به استقلال کشور، اسلام و شهدای قبل از انقلاب پایبند باشند. امروز در تمام رشته‌ها با افتخار هستیم و این باور که می توانیم را این شهدا به ما آموختند.

وی با تاکید بر اینکه وامدار شهدا هستیم، یادآور شد: چه کسی فکر می کرد دختران ما در المپیک مدال بیاورند و یا در دوومیدانی و تیراندازی به مدال برسیم؟

خسروی وفا همچنین گفت: در این دوره با اجازه سجادی و توصیه صالحی امیری شرکت کردم. شعار این دوره انتخابات با دوست داشتن رقیب بود و انتخابات خیلی قشنگی بود. با مدیریت اخلاق مدارانه صالحی امیری هیچ چیزی کم نگذاشتند. واقعا افتخار می کنم از آقای صالحی امیری خیلی چیزها یاد گرفتم. امیدوارم در این دوره آبروداری کنم. نماینده شورای المپیک آسیا گفت در تمام مجامع شرکت کردم اما هیچ مجمعی دموکراتیک‌تر از مجمع ایران نبود.

خسروی وفا با اشاره به مجمع انتخاباتی ۶ شهریورماه و با تاکید بر اینکه انتخابات زیبایی برگزار شد، گفت: صالحی امیری تیم خوبی در کنار خود داشت. امیدوارم شاگرد خوبی برای اساتید گذشته خود باشم.

وی با تاکید بر اینکه با اتحاد می توانیم رزش را به آنجایی که شایسته است برسانیم، خطاب به دوستانی که در رقابت بودند، خاطرنشان کرد: ذات رقابت سرشاخ شدن است. هیچ دوره ای از انتخابات کمیته ملی المپیک شیرین تر از این رقابت وجود نداشت.

خسروی وفا تصریح کرد: علی‌نژاد دوست صمیمی من است، این جوان توان و ظرفیت بالایی دارد، چرا از او استفاده نکنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.