چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

برات: ۶۳ هزار و ۲۱۵ نفر از فعالان حوزه‌های ورزشی بانوان استان کارت عضویت خدمات درمانی دارند

خراسان رضوی 1

مسئول کمیته درمان هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: علیرغم اینکه نیمی از جمعیت استان را زنان تشکیل می‌دهند، آمار بانوان ورزشکار سازمان یافته خراسان رضوی از ۶۳ هزار نفر بیشتر نیست.

به گزارش دفتر استان خراسان رضوی پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،  فاطمه برات روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ضرورت فعالیت ورزشی برای بانوان، باید اقدامات موثری برای جلب بانوان به محیط های ورزشی فراهم شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۵ هزار و ۴۱۳ هزار ورزشکار در استان زیر پوشش بیمه ورزشی قرار گرفته اند که ۹۲ هزار و ۱۹۸ نفر از این تعداد را مردان و ۶۳ هزار و ۲۱۵ نفر را زنان تشکیل می دهند.

برات اضافه کرد: البته آمار بانوان ورزشکار سازمان یافته نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته و از ۲۵ هزار نفر به ۶۳ هزار نفر رسیده است، اما هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

مسوول کمیته درمان هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی تاکید کرد: زنان نقش مهم و تعیین کننده ای در خانواده و جامعه دارند و سلامت و نشاط آنها به خانواده نیز تسری می یابد.

برات افزود: خوشبختانه امسال با کاهش روند همه‌گیری کرونا، شمار ورزشکاران سازمان یافته استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تمام افرادی که در باشگاه های ورزشی نام نویسی می کنند، باید زیر پوشش بیمه ورزشی قرار گیرند در غیر این صورت باشگاه‌دار مرتکب تخلف شده است.  

هم اکنون هزار و ۳۰۰ باشگاه ورزشی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی فعال هستند.

لینک خبر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.