چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

تشریح عملکرد ۶ ماهه اول هیأت پزشکی ورزشی کرمان

حسین جمالیزاده

دکتر حسین جمالیزاده در گفت و گو با سایت خبری هیأت پزشکی، عملکرد این هیأت در ۶ ماهه نخست سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش دفتر استان کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان با اشاره به کنترل شیوع ویروس کرونا و بهبود فعالیت های ورزشی، گفت: آمار ورزشکاران سازمان یافته استان با افزایش ۴۰ هزار نفری نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۸۰هزار و ۹۱۷ نفر رسید که از این تعداد ۴۸ هزار و ۵۶ نفر ورزشکاران مرد و ۳۲ هزار و ۸۶۱ نفر ورزشکاران زن هستند.

وی هم چنین از رسیدگی به ۱۱۲ فقره پرونده ورزشکاران آسیب دیده و پرداخت هزینه درمان آنان تا پایان شهریورماه خبر داد.

دکتر حسین جمالیزاده افزود: کمیته پوشش پزشکی مسابقات این هیأت بالغ بر ۸۷۴ ساعت مسابقات مختلف ورزشی را پوشش پزشکی داده است که شامل ۴۳۵ ساعت مسابقات آقایان و ۴۳۹ ساعت مسابقات بانوان می شود.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان، ارائه مشاوره تغذیه به ۲۰۳ نفر توسط کمیته تغذیه و ۱۳۶ جلسه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی توسط کلینیک فیزیوتراپی را از دیگر فعالیت های صورت گرفته توسط این هیأت برشمرد.

دکتر جمالیزاده در تشریح عملکرد کمیته درمان این هیأت گفت: معاینات ورزشکاران و صدور کارت سلامت به تعداد ۵۰۱ نفر(۳۰۱ نفر آقایان و ۲۰۰ نفر بانوان)، ارجاع ۲۲ نفر از ورزشکاران به فدراسیون پزشکی ورزشی و پزشکان متخصص استان جهت ادامه درمان و ارزیابی ساختار قامتی به تعداد۳۴۷ نفر از اقدامات این کمیته در نیمه اول سال جاری است.

وی در پایان برگزاری نشست سالیانه روسای هیأت های پزشکی ورزشی، برگزاری نشست سالیانه مسئولین کمیته های خدمات درمانی استان و نشست های هیأت رئیسه را از جمله فعالیت های شاخص این هیأت برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.