شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

ارائه هرگونه خدمات غیر ورزشی(تداخلات درمانی، سولاریوم و...) در باشگاه های ورزشی ممنوع است

یک روز کاری در کلینیک تخصصی فیزیوتراپی ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی

کمیته نظارت بر سلامت اماکن ورزشی کشور تصریح کرد که ارائه هرنوع خدمات غیر ورزشی در باشگاه های ورزشی ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، حمیده ولی نیا مسئول کمیته نظارت بر سلامت اماکن ورزشی گفت: برابر قوانین و مقررات، هرگونه تداخلات درمانی در محیط باشگاه های ورزشی ممنوع است. علاوه بر این ارائه هر نوع خدمات غیر ورزشی نیز در باشگاه های ورزشی( از قبیل فروش اقلام ، سولاریوم ،خدمات زیبایی و ...) غیرمجاز است.

ولی نیا در خصوص فعالیت باشگاه های ورزشی در زمینه ماساژ ورزشی و حرکات اصلاحی نیز تصریح کرد: ارائه این دو خدمت نیز منوط به دریافت تأییدیه فنی از فدراسیون پزشکی ورزشی است.

وی خاطر نشان کرد: ناظران کمیته نظارت بر سلامت اماکن ورزشی در سراسر کشور با هماهنگی ادارات ورزش و جوانان بر روند فعالیت باشگاه های ورزشی به منظور حفظ سلامت ورزشکاران نظارت جدی دارند و به استناد بند۱۱ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات باشگاه ها تجویز، توزیع و فروش هرگونه دارو و مکمل های ورزشی و غذائی و بند۷ دستورالعمل مذکور عدم تحت پوشش قراردادن عضو باشگاه در کمیته خدمات درمانی ( بیمه ورزشی) تخلف درجه یک محسوب شده و گزارش نظارت های سراسر کشور به ادارات کل جهت اقدام مقتضی ارسال می شود.

ولی نیا یادآور شد: در راستای حفظ و ارتقاء سطح سلامت اماکن ورزشی با برخورداری از توانمندی ۸۰۰ ناظر و سرناظر در سراسر کشور گام های مثبتی برداشته ایم .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.