یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱

به مناسبت هفته بسیج صورت گرفت؛

بازدید رئیس و نایب رئیس کمیته ملی المپیک از فدراسیون تیراندازی

تیراندازی

محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک و دکتر غلامرضا نوروزی نایب رئیس این کمیته و رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از فدراسیون تیراندازی بازدید و با با مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی گفت وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، محمود خسروی‌وفا،در این دیدار اظهار داشت: امروز  بمنظور گرامیداشت هفته بسیج و عیادت از رئیس فدراسیون تیراندازی که از جانبازان دوران دفاع مقدس می باشد به فدراسیون آمدم .

وی در ادامه افزود: فدراسیون تیراندازی نخستین فدراسیونی است که بعد از حضورم در کمیته ملی المپیک در آن حاضر شدم. من معتقدم که تیراندازی با مدال طلای المپیک توکیو، در کنار کشتی، وزنه بردار و تکواندو  و دوومیدانی به رشته‌های مدال‌آور ما در المپیک اضافه شده است. نگاه ما باید به تیراندازی ویژه باشد. این رشته در توکیو یک مدال تاریخی کسب کرد که باید حفظ آن اولین ماموریت بخش فنی فدراسیون باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: کسب مدال سخت و تکرار آن سخت‌تر است اما باور داریم که ایرانیان ظرفیت و توانایی بالایی دارند. می دانیم که تیراندازی از رشته‌های سخت است و اگر در یک لحظه یک امتیاز از دست برود، جبران آن سخت خواهد بود.

خسروی وفا در خصوص لزوم استفاده زا تجهیزات روز دنیا در ورزش افزود: کسب سهمیه المپیک بخشی از کار و کسب مدال در المپیک بسیار سخت تر است. اگر در تیراندازی صرفا بحث تجهیزات ملاک باشد ما هیچگاه به رقبا نمی‌رسیم. پیوند خوردن فعالیت‌ها صرفا با تجهیزات، سودی ندارد و اگر در سایه آن بخوابیم فرصت از دست می رود. ما هر تجهیزاتی که از سایر کشورها بخریم آنها بالافاصه تجهیزات جدیدتر را در اختیار ورزشکاران خود قرار می دهند. 

وی در ادامه حمایت از فدراسیون تیراندازی را وظیفه ذاتی کمیته ملی المپیک دانست و گفت:  آنچه در توان داریم تقدیم فدراسیون ها می کنیم. بر مبنای تفاهم سال ۱۴۰۲ هر فصل بودجه ای که به دستمان برسد بین فدراسیون ها توزیع می کنیم. از بخش های دیگر صرفه جویی می کنیم و تا پایان سال به فدراسیون‌ها کمک می کنیم. باید برای المپیک پاریس از الان کار کرد و نباید کار را به بعد از بازی‌های آسیایی  هانگژو سپرد.

در ادامه مرتضی قربانی به موضوع بودجه مجلس در بخش ورزش و اختصاص آن به چند رشته خاص اشاره کرد و خسروی وفا  نیز در این باره گفت: از نظر من اگر قرار است انجام شود باید این کار طبق شاخصه  ها و معیارهای مشخص صورت گیرد.در سال گذشته این بودجه از طرف مجلس با چانه زنی بین برخی از فدراسیون ‌ها توزیع شده است.

تاکید بر حمایت از این رشته

چنگیز مسیب‌زاده، نماینده باشگاه‌های کشور در هیات رئیسه فدراسیون تیرندازی گفت: تیراندازی یک رشته مبتنی بر تجهیزات است و من این موضوع را از باب یک ورزشکار می گویم. تعداد مدال در رشته تیراندازی در المپیک و بازی های آسیایی  در آن بسیار زیاد است اما همه مسائل به سلاح و فشنگ و تمرینات بستگی دارد اگر قبل از مسابقات جهانی مصر به اردوی هانوفر هم رفته بودیم به جای یک سهمیه سه سهمیه کسب می کردیم.

کبری غیاثی، نایب رئیس بانوان فدراسیون تیراندازی تصرح کرد: آقای خسروی وفا شما همواره مایه خیر و برکت در ورزش کشور بودید و از مردان بزرگ هستید و از وجهه عملی، سیاسی و اخلاقی بالایی برخوردار هستید. تیراندازی حتی اگر اعتبار چند فدراسیون را بگیرد باز هم کفاف هزینه تامین ساچمه و فشنگ آن را نمی دهد. امیدوارم صدای ما را به گوش وزیر ورزش و مجلس برسانید.

وی یادآوری کرد: تیراندازی رشته ملی - مذهبی و تجهیزات محور است. بعلاوه با وجود تحریم ها هر سلاح با هزینه های چند برابر به دست ما می رسد. شما در این مسیر می توانید به ما کمک کنید و انتظار ما از شما دو چندان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.