دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

در پانزدهمین کنگره پزشکی ورزشی عنوان شد؛

ورزشکاران نسبت به عوارض مکملهای غذایی ممنوعه هشیار باشند

پنل های فیزیولوژی و تغذیه ورزشکاران

در آخرین پنل علمی روز دوم پانزدهمین کنگره سراسری پزشکی ورزشی، متخصصان وکارشناسان تغذیه درباره نقش و اهمیت مکملهای ورزشی در بهبود وضعیت حرفه ای ورزشکاران گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، این پنل علمی که با حضور دکتر هانیه احمدی، دکتر جعفریان و عطارد برگزار شد، به موضوعاتی چون: راهکارهای مدیریت وزن در ورزشکاران، تغذیه قبل و بعد از مسابقات و نقش و اهمیت مکملهای ورزشی در رژیم غذایی ورزشکاران پرداختند.

دکتر هادی عطارد، دکترای تخصصی فیزیولوژی ورزشی، مهمترین اصل برای ورزشکاران را دریافت کالریهای مفید از طریق رژیم های غذایی مناسب دانست و گفت: همیشه وجود یگ متخصص تغذیه در کنار تیم های ملی محل اختلاف بوده است و در نهایت این تیمهای ورزشی هستند که آسیب می بینند.

وی با بیان اینکه 70 درصد عملکرد ورزشکاران ناشی از تغذیه صحیح است، افزود: همیشه باید عادتهای غذایی ورزشکاران را در رژیم هایی غذایی که به آنها توصیه می کنیم، در نظر بگیریم.

دکتر جعفریان دیگر سخنران حاضر در این پنل علمی افزود: رژیمهای غذایی که رسیدن به قهرمانی را بر سلامت ورزشکاران ترجییح می دهند، رژیمهایی غذایی مناسبی نیستند و باید از آنها پرهیز کرد.

هانیه احمدی سخنران پایانی این پنل در ادامه اشاره داشت: بابد جامعه ورزشی کشور بداند که مکملهای غذایی نتیجه معجزه آسایی بر قهرمانی آنها ندارند و چه بسا اگر از مکملهای  ممنوعه و بدون آگاهی استفاده شود، سلامتی آنها در آینده تحت الشعاع قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.