شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

توصیه‌های پزشکی برای فعالیت‌های ورزشی در ماه رمضان

ورزش و ماه رمضان

دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به توصیه‌های تغذیه‌ای و ورزشی در ماه مبارک رمضان گفت: بهترین زمان برای انجام فعالیت ورزشی در ماه رمضان بعد از وعده افطاری است.

مهدی محمدی دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان در خصوص بایدها و نبایدهای ورزشی در ماه رمضان اظهار داشت: ورزشکاران باید در ماه رمضان اصول و قواعدی را رعایت کنند تا دچار مشکل نمی‌شوند.

وی ادامه داد: با شدت تمرین، ورزشکاران آماتور اگر بیماری خاصی ندارند به صورت عادی به ورزش خود ادامه دهند و ورزشکاران حرفه‌ای در ماه رمضان باید شدت ورزش خود را کاهش دهند.

محمدی با اشاره به مدت زمان ورزش در ماه رمضان تصریح کرد: ورزشکاران حرفه‌ای معمولا ۳ روز در هفته و هر روز یک ساعت و نیم ورزش می‌کنند که باید این زمان را به ۴۵ دقیقه در روز کاهش دهند تا عوارضی مانند خستگی، ضعف و افت قند خون نداشته باشند.

دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان خاطرنشان کرد: افرادی که می‌توانند قبل از وعده سحری ورزش کنند، مشکلی نخواهد داشت اما بهترین زمان برای انجام فعالیت ورزشی در ماه رمضان بعد از وعده افطاری است البته بین وعده غذایی و ورزش نباید کمتر از یک ساعت فاصله باشد.

وی ادامه داد: ورزشکاران در بین افطار تا سحر آب مورد نیاز بدن را تأمین کنند تا دچار ناراحتی‌های گوارشی نشوند؛ در زمان روزه‌داری سیستم انرژی بدن تغییر می‌کند و انرژی بدن از سوخت و ساز چربی تأمین می‌شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

محمدی در توصیه به بانوان گفت: بانوان سعی کنند ورزش‌های خود را هوازی و پیاده‌روی و دویدن را جایگزین ورزش‌های با شدت بالا کنند و سالم ورزش کنند.

دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان در پایان یادآور شد: به ورزشکاران توصیه می‌کنیم برای تأمین انرژی بدن، در وعده سحری به میزان کافی پروتئین و کربوهیدارت مصرف شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.