یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

رشد ۴۷ درصد آمار ورزشکاران سازمان یافته کرمانشاه

بیمه

تعداد ورزشکاران به ۹۲ هزار نفر رسید/ برگزاری همایش تجلیل از باشگاه ها و هیأت های ورزشی برتر استان در اردیبهشت

بر اساس گزارش هیأت پزشکی ورزشی آمار ورزشکاران سازمان یافته استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ با رشد ۴۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۹۲ هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

به گزارش دفتر کرمانشاه پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران؛ دکتر امید قادری ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت آمار ورزشکاران سازمان یافته در سال ۱۴۰۱ به هم افزایی و همراهی مطلوب هیأت ها و باشگاه های ورزشی در کلیه شهرستان ها برای توسعه و ترویج ورزش در بین آحاد جامعه اشاره کرد و افزود: با حمایت های مجموعه مدیریتی ورزش استان، فدراسیون های ورزشی، هیأت های استانی  و شهرستانی و باشگاه های ورزشی دولتی و خصوصی شاهد روند افزایشی ورزشکاران سازمان یافته هستیم.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان ضمن اشاره به پیامدهای مطلوب گسترش ورزش در جامعه و تأثیر گذاری در ارتقای سلامت و تقویت شادی، نشاط و امید در مردم اظهار داشت: این افزایش چشمگیر و رشد مطلوب ورزشکاران به ویژه در مناطق کم برخوردار حاکی از تلاش و کوشش همه دست اندرکاران عرصه ورزش است که در ابعاد قهرمانی و همگانی حاصل شده است.

قادری، از پزشکی ورزشی به عنوان پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی نام برد و تصریح کرد: ورزشکاران سازمان یافته در صورت بروز آسیب ورزشی امکان برخورداری از کمک های هزینه های درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی را خواهند داشت و با عنایت به اینکه استان کرمانشاه دارای مجهزترین و به روز ترین کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی، توانبخشی و فیزیوتراپی است این امکان برای کلیه اقشار جامعه فراهم شده است که علاوه بر دریافت خدمات درمانی، پزشک ورزشی، معاینات سلامت، حرکات اصلاحی و قامت سنجی، ارتوپدی و فیزیوتراپی از خدمات مشاوره ای تغذیه ورزشی و روانشناسی ورزشی نیز بهره مند شوند.

وی به اقدامات صورت گرفته برای فراهم نمودن امکان دسترسی آحاد جامعه ورزش به خدمات پزشکی ورزشی را یادآور شد و گفت: با تلاش و مساعدت فدراسیون پزشکی ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان، زیرساخت های درمانی، مشاوره ای و توانبخشی در استان خوشبختانه به صورت مطلوب توسعه یافته است و با حضور نیروی مجرب، کارآزموده و متخصص ورزشکاران استان دغدغه ی دریافت خدمات را ندارند.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه، نقش پزشکی ورزشی در بهبود عملکرد ورزشکاران، قهرمانان و افتخارآفرینان در آوردگاه های مختلف را خاطرنشان ساخت و بیان داشت: در هیأت پزشکی ورزشی به عنوان خانه امن ورزشکاران هم اکنون روزانه به بیش از ۵٠٠ نفر در واحدهای تشخیصی، درمانی، مشاوره ای و توانبخشی در این هیات خدمات مطلوب پزشکی ورزشی ارائه می شود که عموماً به صورت رایگان یا با ۶٠ درصد تخفیف تعرفه های دولتی است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات به قهرمانان برای موفقیت در رقابت های ملی، آسیایی، جهانی و المپیک در اولویت است و هم اکنون از کلیه ظرفیت ها و امکانات موجود استفاده برای این افتخارآفرینان استفاده می شود و به صورت کاملاً رایگان است.

دکتر قادری گفت: از آمار ۹۲ هزار و ۲۳۲ نفری ورزشکاران سازمان یافته استان ۲۹ هزار و ۹۵۸ نفر را بانوان و ۶۲۲۷۴ نفر را آقایان تشکیل می­دهند.

وی افزود: رشته های فوتبال با ۱۳ هزار و ۸۱۳ نفر، بومی و محلی با ۱۰ هزار و ۹۵۵، کشتی با ۹ هزار و ۳۹۱، ژیمناستیک با ۸ و ۵۸۶ ، والیبال با ۶ هزار و ۹۶۱، کاراته با ۶ هزار و ۷۲۶، تکواندو با ۵ هزار و ۸۳۴، رزمی با ۴ هزار و ۴۳۹، همگانی با ۳ هزار و ۵۰۹، ووشو با ۲ ۶۹۱، بدنسازی با ۲ هزار و ۶۲۰، بوکس با ۲ هزار و ۲۶، شنا با یک هزار و ۹۱۱، بسکتبال با هزار و ۴۸۲، کوهنوردی با هزار و ۳۹۳ و کونگ فو با هزار و ۳۴۳ بیشترین سهم ورزشکاران را به خود اختصاص داده اند به گونه ای ۹۰ درصد ورزشکاران سازمان یافته استان در این ۱۶ رشته فعالیت دارند.

 وی بیشترین آمار ورزشکاران سازمان یافته را  پس از شهرستان کرمانشاه با ۵۲ هزار نفر مربوط به شهرستان های اسلام آبادغرب، پاوه و سرپلذهاب اعلام کرد و گفت: این سه شهرستان در سال گذشته به ترتیب ۵۵۳۴، ۴۷۸۸ و ۴۷۳۵ نفر  ورزشکار داشته‌اند.

همچنین به لحاظ شاخص جمعیتی (تعداد ورزشکاران تقسیم بر جمعیت) شهرستان پاوه با ۷.۳ درصد قصرشیرین با ۶.۸ و سرپل ذهاب با ۵.۹ رتبه های اول تا سوم را دارند و استان کرمانشاه نیز با ۴.۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد ۱.۵ درصدی را داشته است که بسیار مطلوب ارزیابی می شود. 

دکتر قادری ضمن تشکر از آحاد جامعه ورزش اعلام کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی، مسوولین کمیته ملی المپیک، و مدیریت ورزش و جوانان استان از باشگاه ها و هیأت های ورزشی برتر، ادارات ورزش و جوانان شهرستانها و مجموعه های ورزشی دولتی و خصوصی که در این موفقیت سهمی موثر داشته اند در همایشی باشکوه تقدیر و تشکر می شود.

لیست آمار ورزشکاران سازمان یافته به تفکیک فدراسیون های ورزشی

لیست آمار ورزشکاران سازمان یافته به تفکیک شهرستان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.