به گزارش پایگاه تحلیلی پزشکی ورزشی ایران ، استان مرکزی ،کارگاه آموزشی نقش ورزش ازنظر حیطه روان شناسی برای کودکان دبستانی و تاثیر انگیزشی ورزش ازنظر جسمی ، عاطفی و اجتماعی برای کودکان در مدرسه غیر انتفاعی مهرگان برگزار شد.
در کارگاه آموزشی تاکید شد:
که روانشناسی به مطالعه رفتار میپردازد ، شامل مطالعه حرکات و فعالیتهای ورزشی، از فعالیت حرکتی کودک دبستانی تا سطوح حرفهای مسابقات جهانی و المپیک میشود و سلامت روانی تمامی افراد شرکتکننده در ورزش در هر سطح و سن را محور توجه خود قرار میدهد. متصدیان تیم های ورزشی جهت اطمینان ازکسب تجارب مثبت از سوی ورزشکاران جوان ، از روانشناسی ورزشی بهره میگیرند و نهایتاً مربیان در تمام سطوح از تکنیک های روانشناسی ورزشی همچون کنترل هیجان ، تصویرسازی ذهنی ، هدفگزینی و انگیزش کمک میگیرند تا ورزشکاران را در تکامل و بهبود اجراهای شان یاری دهند. این بازه در کنار دانش پزشکی ورزشی، علم تمرین، تغذیه و … نیز به عنوان مکملی در راستای پیشگیری، بازتوانی، حفظ و ارتقای سلامتی، انگیزه مشارکت ورزش و … موردتوجه قرار می گیرد.
ارسال نظر