یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸

کسب رتبه‌ی برتر هیات پزشکی ورزشی مازندران / عملکرد هیات پزشکی ورزشی مازندران موجب رضایت فدراسیون و شایسته ی تقدیر است

بازدید دکتر اردیبهشت از هیات پزشکی ورزشی استان مازندران

دبیرکل فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت: استان مازندران به عنوان استان مهم ورزشی در کشور است و روند قهرمان پروری در استان مازندران باید ادامه دار باشد.

 دکتر اشکان اردیبهشت  دبیرکل فدراسیون پزشکی ورزشی ایران، در جلسه مسئولان کمیته‌های تخصصی هیئت پزشکی ورزشی مازندران،  با بیان اینکه در فدراسیون پزشکی ارائه خدمات به جامعه ورزشی هدف‌گذاری شده است، افزود: مازندران  با ۲۱ شهرستان و تراکم جمعیت و وسعت زیاد، توجه بیش از پیش در حوزه ورزشی را می‌طلبد.
وی افزود: تعداد ورزشکاران ساماندهی شده در سال ۱۴۰۱ نسبت به دوران پاندمی کرونا افزایش یافته است و  در کل کشور به تعداد سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته رسیده است.
دبیرکل فدراسیون پزشکی ورزشی ایران با اشاره به ارائه خدمات فنی و پزشکی توسط فدراسیون و هیات های استانی به دغدغه ها و نگرانی های مرتبط با افزایش نرخ ارز اشاره کرد و افزود: با عنایت به سرانه هزینه بیمه خدمات درمانی ، تعهدات فدراسیون نیز به تناسب آن افزایش پیدا کرده است و به شدت پیگیر آن هستیم که هیئت‌های استانی با مراکز درمانی جدید قرارداد منعقد کنند تا ورزشکاران برای دریافت خدمات تخصصی مجبور به مراجعه و اعزام به تهران نباشند.
دکتر اردیبهشت از افزایش هزینه‌های جاری انجام تست های دوپینگ با توجه به افزایش نرخ ارز خبر داد و گفت: این مسئله سبب نشد تا خدمات در این حوزه متوقف شود.
وی توسعه مراکز درمانی متعلق به فدراسیون را از دیگر برنامه‌های پیش رو بیان کرد و گفت: توانمندسازی استان‌ها و تجهیز مراکز درمانی استان‌ها از برنامه‌های پیش روی این فدراسیون است.
این مسئول در پاسخ به مقدار سهمیه بودجه هیئت پزشکی مازندران با توجه به تعداد ورزشکاران و افتخارآفرینی  مازندران گفت: بودجه ها بر اساس تعداد ورزشکاران سازمان یافته و برابر آیین نامه های فدراسبون که به تصویب مجمع عمومی رسیده و همچنین ویژگی های خاص استان ها تخصیص و ارسال می گردد.
دبیر کل فدراسیون پزشکی ورزشی در ادامه ضمن ابراز رضایت کامل از عملکرد هیات پزشکی ورزشی مازندران، اقدامات صورت گرفته توسط این هیات را در طول ۴ سال گذشته درخور و شایسته ی تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد که ریل گذاری صورت گرفته توسط رئیس این هیات همچنان مستمر بوده و در جهت نیل اهداف تعیین شده ادامه یافته و بر ضرورت حمایت فدراسیون از این هیات برتر کشور تاکید کرد.
دکتر فرزاد گوهردهی در ادامه ی این جلسه از کسب رتبه برتر مازندران در  کشور در ۴ سال متوالی خبرداد.

وی افزود: عمده خدمات پزشکی ورزشی در این هیئت به صورت رایگان به ورزشکاران ارائه می‌شود.

گوهردهی ادامه داد: بیشترین نوع آسیب در ورزشکاران در زانو ها و اندام ها اتفاق می افتد و ورزشکاران در رشته های فوتبال،  تکواندو، کاراته بیشترین آسیب را دارا هستند.
وی ادامه داد: فعالیت های هیات پزشکی ورزشی صرفا جهت ارائه ی خدمات درمانی نیست و خدمات پیشگیرانه نیز به طور جدی تری در این هیات دنبال می‌شود.
این مسئول افزود: تعداد ۹۲۴  نفر از ورزشکاران استان در سال ۱۴۰۱ جهت دریافت خدمات درمانی به هیئت مراجعه کردند که ارزش ریالی این خدمات حدود ۱۵ میلیارد ریال بوده است.
گوهردهی ادامه داد: از مجموع ورزشکاران سازمان دهی شده در استان حدود ۶۸ هزار نفر ورزشکار زن و حدود ۱۰۵ هزار نفر نیز ورزشکار مرد هستند که این ورزشکاران از خدمات مختلف بیمه ورزشی بهره مند هستند.
وی گفت: شهرهای ساری، بابل، آمل، قائمشهر و تنکابن پنج شهر اول دارای بیشترین تعداد ورزشکاران سازمان دهی شده هستند که به لحاظ آماری تعداد ورزشکاران سازمان یافته نسبت به سال قبل با  متوسط افزایش رشد حدود ۴۰ درصدی روبرو بوده است.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران ادامه داد: طی سال قبل ۱۹۹۳ مورد بازرسی از اماکن ورزشی صورت گرفت که در ۴۷۵ مورد منجر به صدور اخطار شفاهی یا کتبی و ۱۷ مورد نیز منجر به پلمب اماکن ورزشی شده است.
گوهردهی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷۰۰ مسابقه و اردوهای تیم های مختلف ملی را در مازندران پوشش دادیم، افزود:  ۱۹۱۳ نفر از همکاران این مسابقات را پوشش دادند که بخشی از این مسابقات بین المللی و ملی بودند.

کسب رتبه‌ی برتر هیئت پزشکی ورزشی مازندران / عملکرد هیات پزشکی ورزشی مازندران  موجب رضایت فدراسیون و شایسته ی تقدیر است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.