چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷

دکتر نوروزی در مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی گلستان:

وظیفه ما ارائه خدمات پزشکی ورزشی به نحو احسن و حرفه ای است/ ورزشکاران عضو کمیته خدمات درمانی تا ۳۵ میلیون تومان و مدال آوران سه برابر آن هزینه درمان دریافت می کنند/ مبارزه با دوپینگ، پوشش مسابقات و مشاوره های مختلف از دیگر هزینه های فدراسیون است

مجمع هیات پزشکی ورزشی گلستان

مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی استان گلستان با حضور دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و نایب رئیس کمیته ملی المپیک، ناصر اشکانی مسئول کمیته امور استان‌های فدراسیون، قاسمعلی برزمینی مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان، دکتر علی اصغر آیت الهی رئیس هیات پزشکی ورزشی استان و اعضای هیات برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان گلستان، دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی بر ضرورت حمایت از هیات های پزشکی ورزشی شهرستان های تابعه تاکید کرد و گفت: این استان ورزش خیز ظرفیت ساماندهی بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار را دارد.
وی با بیان اینکه به لحاظ قانونی و با تاکید نهادهای نظارتی ارائه خدمات فدراسیون به ورزشکاران منوط به عضویت آنان در کمیته خدمات درمانی است، ادامه داد:افزایش بازرسی از باشگاه ها که به منظور حفظ سلامت ورزشکاران صورت می گیرد، می تواند افزایش شمار ورزشکاران سازمان یافته را هم به دنبال داشته باشد.
دکتر نوروزی با اشاره به این مطلب که فدراسیون پزشکی ورزشی مسابقه و مدال ندارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که پشتیبانی همه مسابقات با پزشکی ورزشی است.
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه فلسفه وجودی این فدراسیون پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی است، گفت: وظیفه ما ارائه خدمات پزشکی ورزشی به نحو احسن و حرفه ای است.
وی در خصوص تعرفه عضویت در کمیته خدمات درمانی و سقف تعهدات این فدراسیون به ورزشکاران عضو ادامه داد: فدراسیون در شرایطی در قبال مبلغ ناچیر ۷۰ هزار تومان حق عضویت سالانه مکلف به ارائه خدمات به ورزشکاران می شود که سقف تعهدات ما ۳۵ میلیون تومان است و قهرمانان ملی بعضا تا سه برابر این مبلغ هزینه درمان دریافت می کنند.
وی ادامه داد: در کنار  این مهم فدراسیون پزشکی ورزشی برای مبارزه با دوپینگ هزینه بسیار بالایی متحمل می شود و برای پوشش پزشکی مسابقات، ویزیت های مختلف و مشاوره های گوناگون به ورزشکاران هم هزینه می کند.
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان ساخت: باید همگی توجه داشته باشیم افزایش آمارورزشکاران سازمان یافته ، مسئولیت ما را هم افزایش می دهد و تا سرحد توان باید در جهت ارائه بهترین خدمات و جلب رضایت ورزشکاران نهایت تلاش خود را بکنیم.

دکتر نوروزی با اشاره به وظیفه همکاران در ارائه خدمات بهتر به ورزشکاران گفت: هرچه رضایت ورزشکاران مصدوم از خدمات ما بیشتر باشد شاهد گسترش بیشتر کمیته خدمات درمانی در بین ورزشکاران خواهیم بود.

وی گفت: توسعه کمیته خدمات درمانی برای درآمد بیشتر هیات نیست بلکه برای امکان خدمات بیشتر به ورزشکاران است چرا که بسیاری از ورزشکاران پس از آسیب با توجه به هزینه سنگین خدمات درمان درخواست کمک دارند که با محدودیت هایی روبرو خواهیم بود.

پیش از سخنان دکتر نوروزی، دکتر آیت الهی رییس هیات پزشکی ورزشی گلستان گفت: با تلاش‌های همکاران، پوشش کمیته خدمات درمانی از ۷۰ هزار نفر عبور کرد.

 وی با اشاره به نیاز هیات به امبولانس  افزود: انشاالله با همکاری فدراسیون، استانداری گلستان و اداره کل ورزش و جوانان استان شاهد راه اندازی کلینیک پزشکی ورزشی در گرگان باشیم.

در  ادامه محمود بنی یعقوبی دبیر هیات پزشکی ورزشی گلستان گزارشی از فعالیت های هیات در سال گذشته ارائه نمود و دکتر نوروزی به سوالات همکاران پاسخ گفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.