سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

گل محمدی در مجلس ترحیم زنده یاد دکتر ثابتی:

کمترین حق دکتر ثابتی چنین مجلس باشکوهی بود/مردی که برای خدمت به جامعه ورزش از دیگران سبقت می گرفت

مجلس ترحیم زنده یاد دکتر ثابتی
مجلس ترحیم زنده یاد دکتر خشایار ثابتی رییس سابق هیات پزشکی ورزشی استان تهران از طرف فدراسیون پزشکی ورزشی و خانواده ایشان در میان بغض و اندوه بازماندگان و انبوه دوستدارانش در مجتمع پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در این مجلس دکتر غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و نایب رییس کمیته ملی المپیک، دکتر سید اشکان اردیبهشت دبیر فدراسیون،دکتر سید محمد بنی جمالی رییس هیات پزشکی ورزشی استان تهران، دکتر آزاد یونسی مشاور حقوقی فدراسیون، پیشکسوتان و مدیران ورزش کشور از جمله مهندس کیومرث هاشمی رییس سابق کمیته ملی المپیک ،مدیران و کارکنان وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران،مربیان و ورزشکاران تیم های ملی،مدیران و کارکنان باشگاه ها و هیات های ورزشی استان تهران از جمله رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، مدیران و کارکنان فدراسیون پزشکی ورزشی و هیات پزشکی ورزشی استان تهران و آزمایشگاه رایان و بسیاری از علاقه مندان به زنده یاد دکتر ثابتی در جامعه ورزش و خانواده سلامت حضور داشتند.
 در این مراسم رضا گل محمدی، مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: لازم است از خصلت‌های این بزرگمرد یاد کنیم، زیرا ویژگی های ایشان است که برای آنها که هستند، آموزه خواهد شد. شاید من برای صحبت کردن در مورد ایشان کمترین حق را داشته باشم. زیرا بسیاری از شما حق بیشتری دارید که از خصایص، روحیات، منش، اخلاق، تواضع ، تخصص ،افتادگی و متانت ایشان بگویید.
وی افزود: این راهی است که همه باید طی کنیم اما حیف است که از خشابار ثابتی به همین مجلس بسنده کنیم. اگر قرار است کتابی نوشته شود و یا تاریخ شفاهی برای ورزش نوشته شود یکی از کسانی که باید از او باد شود تا برای آیندگان آموزه باشد، زندگی مرحوم دکتر خشایار ثابتی است.
گل محمدی ادامه داد: دکتر ثابتی وقتی در ابتدای ورودش به ورزش، درباره بسکتبال صحبت می‌کرد و یا هر کاری که به او رجوع می‌کردیم با همه وجود برای انجام شدن کار، تلاش می کرد. وقتی قول می‌داد نهایت تلاشش را می‌کرد و اگر موفق نمی‌شد او بود که عذرخواهی می‌کرد به جای کسانی که کار را انجام نداده بودند.
مدیرکل سابق ورزش و جوانان تهران خاطرنشان کرد:دوستانی که با او شب و روز زندگی کردند از فدراسیون پزشکی ورزشی که دکتر نوروزی، دکتر اردیبهشت و آقای یونسی که مدت طولانی با ایشان کار کردند، می دانند دکتر ثابتی چه شخصیتی داشت. وقتی من مدتی توفیق داشتم که به عنوان مدیرکل تهران مشغول به کار شوم چون سابقه دوستی من با دکتر ثابتی بیش از بیست سال بود دوستان بزرگواری مثل آقای میرزا آقا بیگ که در مجلس هستند در جریانند وقتی خبر بسیار تلخ بیماری ایشان را که شنیدم عزیزانی بودند و می‌گفتند آقای گل‌محمدی ما تمام کارها و مسئولیت‌های دکتر ثابتی را انجام می‌دهیم اما می‌خواهیم اسم ایشان روی هیات پزشکی ورزشی استان تهران بماند، و او به من مراجعه می‌کرد و می‌گفت من می‌خواهم اسمم را بردارید اما همه کارهایی را که مربوط به هیات پزشکی ورزشی است انجام می‌دهم. در واقع او برای خدمت کردن سبقت می‌گرفت، با اینکه تن رنجوری داشت.
گل محمدی ادامه داد: باید از عزیزانی یاد کنم که تا پایان حضور دکتر ثابتی در اینجا صادقانه برای ایشان برادری کردند. من به خانواده دکتر ثابتی تسلیت می‌گویم اما خانواده ایشان فقط خانواده نسبی‌ و سببی شان نیستند. بعصی از دوستان حاضر در این جمع در حق دکتر ثابتی برادری را تکمیل کردند. شاید بعضی از برادرها آنقدری که ایشان برای دکتر ثابتی برادری کردند برای برادرهایشان برادری نکرده باشند و این بسیار مهم است.
قدر آیینه بدانید چو هست
نه در آن وقت که افتاد و شکست
گل محمدی تصریح کرد:دکتر ثابتی برای ورزش استان تهران برای پزشکی استان تهران و برای بسکتبال استان تهران و برای همکاران وزارت ورزش بسیار خدمت کرد. فکر می‌کنم که حق دکتر ثابتی همین بود که مجلسش اینگونه پرشور توسط دوستان من در فدراسیون پزشکی ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان تهرانو  هیات پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شود و از همه مهم‌تر حضور شما پیشکسوتان و بزرگان ورزش در این مراسم است که هر کدام وزنه‌های بزرگ و مورد احترام جامعه هستید. فکر می‌کنم این کمترین کاری بود که برای بزرگداشت این عزیز باید انجام می‌پذیرفت.
وی ادامه داد: شما بانوان عزیز که تشریک مساعی داشتید چه با خانواده دکتر ثابتی و چه با خانواده بزرگ ورزش وجوانان. شما آقابان دوستان و سرورانی که از بخش ورزش از بزرگترهای همه رشته ها شرکت کردید ، خانواده بزرگ‌ورزش بسیاری از این‌نعمت‌ها را در اختیار دارد که امروز قدر آنهارا نمی‌داند. ما خیلی از خشایار ثابتی‌هارا داریم که منتظریم فوت کنند و بعد افسوس بخوریم.  من به عنوان یکی از علاقه‌مندان دکتر ثابتی و یکی از افرادی که به دوستی با ایشان افتخار می‌کنم شاید هر مدیری تنش هایی در طول دوران خدمت داشته باشد، اما من قسم می‌خورم که تمام مدت مسئولیتم حتی یک مورد به یاد ندارم که از ایشان انتقادی کرده باشم.
مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان تهران در پایان گفت؛ بار دیگر وظیفه خودمی‌دانم از تک تک عزیزانی که در مراسم شرکت کردند صمیمانه تشکر کنم .از فدراسیون پزشکی ورزش و دوست عزیزم دکتر نوروزی ، دکتر اردیبهشت، دوست عزیزی که سالیان سال همچون برادر در کنار زنده یاد دکتر ثابتی بود.
یادآور می شود ، دکتر خشایار ثابتی که بیش از دو دهه در کسوت رییس هیات پزشکی ورزشی استان تهران بود روز جمعه هفته گذشته و پس از چندسال مبارزه با بیماری سرطان در ۵۵ سالگی بدرود حیات گفت.
کمترین حق دکتر ثابتی چنین مجلس باشکوهی بود/مردی که برای خدمت به جامعه ورزش از دیگران سبقت می گرفت

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.