پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

دکتر سوری اعلام کرد؛

طرح پایش و ارتقا تندرستی زنان در لرستان اجرا شد

طرح پایش سلامت / لرستان

رئیس هیات پزشکی ورزشی لرستان گفت: طرح پایش وارتقا تندرستی زنان و دختران از منظرآمادگی جسمانی و فعالیت بدنی با هدف ارتقا تندرستی بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان و زنان خانه‌داراجرا شد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی لرستان، طرح پایش وارتقا تندرستی زنان و دختران از منظرآمادگی جسمانی و فعالیت بدنی با هدف ارتقا تندرستی بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان و زنان خانه‌دار با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان وهمچنین هیات پزشکی ورزشی استان اجرا شد.

دکترعلی سوری در حاشیه اجرای این طرح اظهار کرد: طرح پایش وارتقا تندرستی زنان و دختران از منظرآمادگی جسمانی و فعالیت بدنی با رویکرد توسعه سلامت اجتماعی و افزایش سطح حمایت‌های اجتماعی در جامعه بانوان استان لرستان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان اجرا شد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی لرستان عنوان کرد: مخاطب طرح مذکور زنان ۱۸ تا ۶۰ سال هستند و با شناسایی بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان و زنان خانه دار از طریق فراخوان و اطلاع رسانی، اجرا شد.

وی بیان کرد:متاسفانه درجامعه کنونی، تغییر قابل توجهی در نقش زنان رخ داده است که خستگی ناشی از سنگینی وظایف آنها و سطوح استرس،  مخاطراتی را برای سلامت زنان به همراه داشته است.

دکتر سوری گفت: با اجرای طرح پایش وارتقا تندرستی زنان و دختران از منظرآمادگی جسمانی و فعالیت بدنی می‌توان بانوان در معرض آسیب پذیری را شناسایی و برنامه‌های پیشگیری و حمایت‌های درمانی را برای کنترل مشکلات سلامت ناشی از آن را در جمعیت زنان فراهم کرد.

لازم به ذکر است در  طرح پایش و ارتقا تندرستی زنان و دختران  اقدامات لازم اعم از معاینات مربوطه، اندازه گیری  فشارخون و  قندخون، vo2max افراد شرکت کننده توسط دکتر فرزانه بیرانوند، نایب رییس هیات و مسئول کمیته بانوان انجام شد  و پس از تکمیل فرم های مربوطه توسط وی، ارزیابی های عملکردی،  ساختاری و هم چنین  تعیین نوع فعالیت بانوان در قالب حرکات اسکات، شنای سوئدی و تعیین ساختار قامتی آن ها با استفاده از صفحه شطرنجی  نیز انجام گرفت.

همچنین   فرناز نوری زاده، کارشناس تغذیه هیات نیز  آموزش‌های لازم در راستای  اهمیت تغذیه، پیشگیری و کنترل فشارخون را به شرکت کنندگان در طرح ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.