سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

رئیس هیات پزشکی ورزشی لرستان تاکید کرد؛

روسای هیات‌های ورزشی اهمیت عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی را جدی بگیرند

هیات های ورزشی لرستان

رئیس هیات پزشکی ورزشی لرستان گفت: از روسا و مسئولان هیات‌های ورزشی استان انتظار داریم موضوع عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی را جدی بگیرند.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی لرستان، دکتر علی سوری در دیدارهای جداگانه با روسا و اعضای هیات‌های ورزشی فوتبال، بدنسازی و کشتی  استان اظهار داشت: درحال حاضر 71 هزار ورزشکارلرستانی عضو کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) هستند که  درمقایسه با  آمار تعداد ورزشکاران استان باید افزایش پیدا کند.


وی افزود: متأسفانه برخی هیات‌های ورزشی نسبت به اهمیت عضویت در کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) ورزشکاران خود توجهی ندارند و مهم‌تر اینکه بعد از وقوع حادثه یا آسیب ورزشی برای این منظور مراجعه می‌کنند که به صورت طبیعی کار از کار گذشته و زمان زیادی سپری شده است.


رئیس هیات پزشکی ورزشی استان لرستان عنوان کرد: عضویت در کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی برای ورزشکاران لرستانی با هزینه ناچیز برای مدت یک‌سال خدمات بسیاری را به جامعه ورزش ارائه می‌دهد ولی هنوز عده‌ای از ورزشکاران و مسئولان هیات‌های ورزشی نسبت به اهمیت این موضوع واقف نیستند.


وی بیان کرد: ورود ورزشکاران به هر مکان و مسابقه ورزشی بدون داشتن کارت عضو کمیته خدمات درمانی، ممنوع و خلاف مقررات مسابقات ورزشی است و در صورتی که ورزشکاران بدون این کارت در مسابقه‌ای شرکت کنند، اتفاقات احتمالی ناشی از آسیب‌های ورزشی بر عهده خود ورزشکار و متولیان آن رویداد ورزشی است و هیئت پزشکی ورزشی نیز مسئولیتی در این خصوص ندارد.

دکتر سوری گفت: برای تسریع و ارائه خدمات مطلوب به ورزشکاران استان لرستان، با تعدادی از مراکز درمانی سطح استان قراردادهایی منعقد شده است که ورزشکاران تنها با ارائه کارت بیمه می‌توانند از بهترین امکانات درمانی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: از روسا و مسئولان هیات‌های ورزشی استان انتظار داریم موضوع عضویت کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی ورزشکاران را جدی بگیرند چرا که ورود ورزشکاران به هر مکان ورزشی بدون داشتن کارت عضویت خدمات درمانی  در صورت بروز حادثه خطرساز است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.