یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

توسط ساناز حبیب وند نایب رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین صورت گرفت؛

تشریح خدمات پزشکی ورزشی در برنامه ورزشی موج حرکت رادیو قزوین

برنامه رادیویی موج حرکت

ساناز حبیب وند نایب رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین در برنامه ورزشی موج حرکت به تشریح جدیدترین اخبار خدمات پزشکی ورزشی پرداخت.

به گزارش دفتر قزوین پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران؛ ساناز حبیب وند نایب رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین در برنامه ورزشی موج حرکت که روز پنج شنبه 18 خرداد ماه جاری از رادیو قزوین پخش شد با توجه به نزدیک شدن به فصل اوقات فراغت و افزایش متقاضیان شرکت در کلاس های ورزشی بر لزوم عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی تأکید کرد و با اشاره به تعهدات فدراسیون پزشکی ورزشی شامل کمک هزینه های درمان، غرامت نقص عضو و فوت بر اساس موارد مندرج در آئین نامه خدمات درمانی موجود در سایت فدراسیون پزشکی ورزشی و مکلف بودن ورزشکار به مطالعه آن گفت: تعهدات درمانی فدراسیون صرفاً شامل آسیب های ناشی از حوادث ورزشی و 72 ساعت پس از تاریخ عضویت می باشد (به استثنای مسابقات ورزشی) و مصدوم ورزشی مکلف است حداکثر ظرف 2 هفته نسبت به تهیه و تکمیل فرم گزارش حادثه ورزشی و ارائه آن به هیأت پزشکی استان جهت تأیید و ثبت اقدام نماید وی افزود ورزشکاران در موقع مقرر نسبت به تمدید عضویت خود اقدام نمایند تا با اجرای طرح سه سال عضویت پیوسته بتوانند از حداکثر خدمات بهره مند شوند.

وی در ادامه گفت: خدمات پزشکی ورزشی علاوه بر پرداخت هزینه های درمان آسیب های ورزشی شامل  پوشش پزشکی مسابقات ورزشی، اعزام آمبولانس، مشاوره تغذیه و روانشناسی و نظارت بر عملکرد باشگاهها و اماکن ورزشی می باشد. همچنین افزود هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین مجهز به کلینیک تخصصی فیزیوتراپی با کادری مجرب در ورزشگاه غدیر بوده که به تازگی نیز به تجهیزات آن افزوده است. همچنین مرکز ماساژ هیأت توسط کارشناس ارشد کایروپرکتیک آماده خدمت رسانی به ورزشکاران بوده و آنالیز ترکیب بدنی نیز با دستگاه پیشرفته و به روز و با هزینه ی بسیار مناسب در خدمت ورزشکاران می باشد.

دوره های آموزشی کمک های اولیه، تغذیه ورزشی، آسیب های ورزشی، ماساژ ورزشی و سایر دوره های مربوط به پزشکی ورزشی نیز به درخواست مربیان و هیأت های ورزشی توسط این هیأت برگزار می شود.

ورزشکاران جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند در ساعات اداری با شماره 33672989 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.