چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰

دکتر علی سوری:

عضویت ورزشکاران پرورش اندام و بدنسازی در کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی ضروری است

دکتر سوری/ لرستان/ 39 خرداد 1402

رئیس هیات پزشکی ورزشی لرستان گفت: تجهیزات باشگاه‌های بدنسازی سنتی و پرخطر است و باید ورزشکارانی که در این رشته فعالیت دارند تحت پوشش کمیته خدمات درمانی قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی لرستان، دکتر علی سوری  در گردهمایی مربیان و مسئولان باشگاه های پرورش اندام و بدنسازی شهرستان خرم آباد  با بیان اینکه ورزش و فعالیت‌های مربوط به آن گاهی با حوادث و آسیب‌هایی برای اهالی ورزش به خصوص ورزشکاران همراه بوده و برای آنان خسارت‌هایی نیز به وجود آورده است اظهارکرد: عضویت در کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی به عنوان یکی از راه‌های پیش‌گیری و جبران خسارت حوادث و آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های ورزشی بوده و می‌تواند کمک شایانی به رشد ورزش استان باشد.

وی افزود: بنابر دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان ورود ورزشکاران در عرصه‌های ورزشی بدون کارت عضویت خدمات درمانی غیر مجاز است، در غیراین صورت کلیه حوادث احتمالی رخ داده به عهده مسئول باشگاه، مربی و مسئولان برگزاری مسابقات خواهد بود و فدراسیون پزشکی ورزشی در این صورت تعهدی نخواهد داشت.
 رئیس هیات پزشکی ورزشی لرستان عنوان کرد: عضویت در کمیته حدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی برای ورزشکاران لرستان با هزینه ۷۰ هزارتومان برای مدت یک‌سال خدمات بسیاری را به جامعه ورزش ارائه می‌دهد ولی هنوز عده‌ای از ورزشکاران و مسئولان هیات‌های ورزشی نسبت به اهمیت این موضوع واقف نیستند.

وی بیان کرد: ورزشکاران باید با استقبال بیشتری برای حفظ سلامتی خود در میادین ورزشی اقدام به دریافت کارت بیمه یکساله کنند.

دکترسوری عدم پوشش بیمه ای را یکی مشکلات  برخی باشگاه های بدنسازی استان برشمرد و گفت: تجهیزات باشگاههای بدنسازی سنتی و پرخطر است و باید ورزشکارانی که در این رشته فعالیت دارند تحت پوشش بیمه قرار گیرند تا در صورت آسیب دیدگی بتوانند از پوشش بیمه ای استفاده کنند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی لرستان تجویز هرگونه مکمل و داروهای نیروزا در باشگاه‌های ورزشی را به صورت خودسر ممنوع دانست و تصریح کرد: باید این تجویز داروهای مکمل و نیروزا از سوی پزشکانی انجام شود که به نوعی نظارت پزشکی بر باشگاه‌ها دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.