چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

دکتر نوروزی در گفت وگو با ایرنا:

برخی مواد نیروزا آلوده به مواد مخدر است

غلامرضا نوروزی

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: اغلب مواد نیروزای غیرمجاز و مکمل‌های ورزشی، آلوده به مواد مخدر و عرضه آن در اختیار مافیا است.

به گزارش ایرنا،دکتر غلامرضا نوروزی روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی رییس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان اظهار کرد: دیگر مصرف و عرضه این مواد محدود به باشگاه و انظار عمومی نیست بلکه محل و فروش داروهای غیرمجاز و مکمل‌ها در صندوق عقب خودرو هاست.

وی بیان کرد: وجود مافیا در عرضه مواد نیروزا و مکمل‌های غیرمجاز و تغییر محل عرضه این مواد، موضوع بازرسی را پیچیده می‌کند.

دکتر نوروزی افزود: بیشتر مکمل‌های ورزشی که به ورزشکاران پیشنهاد می‌شود آلوده به انواع مواد مخدر است و انتظار می‌رود ورزشکاران هوشمندانه عمل کنند و تن به مصرف این مواد ندهند.

دکتر نوروزی ادامه داد: نظارت و بازرسی مهمترین ابزار برای داشتن محیط پاک در اماکن و محیط‌های ورزشی است.

وی تاکید کرد: نظارت و بازرسی بر سلامت باشگاه به وسیله ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی انجام می‌شود و اکنون آماری از تعداد نظارت‌های انجام شده، ندارد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی یادآور شد:در سال‌های گذشته سهم بانوان و آقایان در ورزشکاران سازمان یافته نزدیک به ۵۰ درصد بود، اما اکنون بالای ۴۵ درصد ورزشکاران سازمان یافته را بانوان تشکیل می‌دهند.

دکتر نوروزی تاکید کرد: رشته‌های ورزشی آقایان بیشتر و محدودیت ورزشی در آقایان وجود ندارد و همین عامل موثر در افزایش شمار ورزشکاران سازمان یافته در بخش آقایان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.