دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

در کارگاه یک روزه؛

ناظران اماکن ورزشی برای بازرسی های نظام مند آماده شدند

ستوده نژاد و قوام

در کارگاه یک روزه ناظران اماکن ورزشی که به همت هیئت پزشکی ورزشی استان و با حضور مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ،معاونین و مدیران آن مجموعه و رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان تبریز و همچنین رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان و ۶۱ نفر از ناظران استان در محل اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد و ناظران ضمن آشنایی بیشتر با وظایف خود به انتقال تجارب و نقطه نظرات خود در این جلسه پرداختند و برای بازرسی های نظام مند آماده شدند.

کارگاه یک روزه ناظران اماکن ورزشی به همت هیئت پزشکی ورزشی استان و با حضور مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ،معاونین و مدیران آن مجموعه و رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان تبریز و همچنین رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان و ۶۱ نفر از ناظران استان در محل اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد و  ضمن آشنایی بیشتر با وظایف خود به انتقال تجارب و نقطه نظرات خود در این جلسه پرداختند.در کارگاه یک روزه ناظران اماکن ورزشی که به همت هیئت پزشکی ورزشی استان و با حضور مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ،معاونین و مدیران آن مجموعه و رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان تبریز و همچنین رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان و ۶۱ نفر از ناظران استان در محل اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد و ناظران ضمن آشنایی بیشتر با وظایف خود به انتقال تجارب و نقطه نظرات خود در این جلسه پرداختند و برای بازرسی های نظام مند آماده شدند.

در ابتدای این جلسه یونس قوام لاله رئیس هیئت پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام عزاداری ماه محرم گفت: تا کنون از ۸۳۷ باشگاه موجود در استان ۸۳۶ باشگاه مورد بازرسی قرار گرفته اند که از این حیث در کل کشور در رتبه پنجم می باشیم.

وی افزود: در چهار ماهه گذشته ۲۸۷ مورد بازرسی داشته ایم که به ۵۰ باشگاه بخاطر قصورات، اخطار کتبی صادر شده است.

دکتر قوام تاکید کرد: رتبه بندی باشگاهها در دستور کار قرار گرفته است و هر باشگاه نسبت به رتبه ای که کسب کرده است مجاز به اخذ شهریه خواهد بود.

وی تصریح کرد: بیشترین تخلفات در خصوص فروش مکمل های ورزشی است که متاسفانه بعضی از باشگاهها توجیه نشده اند که محل فروش مکمل داروخانه است نه باشگاه و صدمات ناشی از این سودجویی بعضا غیر قابل جبران می باشد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان ادامه داد: در برخی موارد هم مشاهده شده است باشگاهها خودسرانه و بدون مجوز اقدام به ماساژ و حرکات اصلاحی می نمایند که غیر قانونی است و باید هوشیار باشند.

در ادامه این جلسه حبیب ستوده نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی گفت: آمار ارائه شده خوب است ولی کافی نیست و باید بازرسی ها هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت بیشتر شود.

وی با عنوان چند مورد از عواقب تخلفات در باشگاههای ورزشی افزود: باشگاهها باید بیشتر و بیشتر رصد شوند چون عدم بازرسی های به موقع عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت چنانچه در گذشته هم شاهد صدمات ناشی از آنها کم نبوده است.

ستوده نژاد ادامه داد: هزینه اجرایی باشگاهها از جمله اجاره و قیمت دستگاههای ورزشی  بسیار بالا رفته است و برخی باشگاهها برای جبران آن دست به فروش مکمل ها می نمایند که غیر قانونی بوده و باید برخورد قانونی صورت گیرد تا ورزشکاران با مصرف آن متضرر نشود.

وی با برشمردن موارد غیر قانونی در باشگاههای متخلف اضافه کرد: مشاهده شده است بعضی ها هم برای سودجویی اقدام به فروش قرص هایی با محتوی شیشه و مواد مخدر برای لاغری نموده اند که موجب اعتیاد در مصرف کننده ها گزارش شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان تصریح کرد: خوشبختانه اکثر باشگاههای استان قانونمند بوده و با سلامت کامل کار می کنند که در آیین نامه برای ایشان نیز تشویق هایی پیش بینی شده است.

در ادامه، کارگاه آموزشی برای ناظران برگزار گردید و مقرر شد ناظرین با جدیت و همیت هر چه بیشتر در جهت سالم سازی محیط ورزش ورزشکاران گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.