دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

بازتاب اظهارات رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در جمع خبرنگاران

دکتر نوروزی: تاکنون ۱۷۵ ورزشکار اعزامی به هانگژو معاینه شده اند

بازدید نایب رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک از روند معاینات ورزشکاران اعزامی به هانگژو

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از معاینه پزشکی ۱۷۵ ورزشکار اعزامی به بازی‌های آسیایی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در یکی، دو هفته باقی مانده هم بقیه رشته‌ها را انجام بدهیم.

به گزارش ایسنا، غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در حاشیه معاینات پزشکی کاروان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو در مورد روند این معاینات توضیحاتی ارائه داد و گفت: طبق روال سال‌های گذشته  مبنی بر اینکه  در رویدادهای اعزامی کاروان پاکی از نظر جسمانی و آنتی دوپینگ داشته باشیم،  از چند روز قبل معاینتان را به شکل کامل و ویژه نسبت به سال‌های قبل شروع کردیم. اگر کمبودی نسبت به سال‌های قبل بوده اضافه کرده‌ایم.

او درادامه افزود: برنامه این است که ۳۰، ۴۰ روز مانده تا شروع مسابقات معاینات تکمیل شود و چنانچه ورزشکاری مشکل خاصی داشته باشد، پیگیری شود و یک ماه مانده به بازی‌ها را بیشتر روی مشاوره‌ها مثل روانشانسی، تغذیه و مخصوصا آنتی دوپینگ کار کنیم. خوشبختانه کاروان ما در دوره‌های گذشته از نظر آنتی دوپینگ پاک بوده است. از نظر جسمانی هم تا به حال مورد خاصی نداشته ایم که مانع تمرینات و حضور در مسابقات باشد. تا این لحظه معاینه ۱۷۵ نفر انجام شده و تلاش می کنیم در یکی، دو هفته باقی مانده هم بقیه رشته‌ها را انجام بدهیم.

نوروزی در مورد تکمیل خدمات درمانی به ورزشکاران نسبت به سال‌های قبل گفت: امسال معاینات چشم را اضافه کرده‌ و قلب را ویژه‌تر دیده‌ایم.  فوق تخصص قلب هم حضور پیدا می۲کند. سعی کردیم هر آنچه که مورد نیاز ورزشکاران است را فراهم کنیم تا با تن سالم در مسابقات و بازی‌ها شرکت کنند. همچنین در بحث آنتی دوپینگ علاوه بر اینکه با دعوت ورزشکاران به درمانگاه آموزش حضوری می‌دهیم، همکاران ما در فدراسیون ها و محل تمرینات ورزشکاران هم می‌روند و مشاوره می‌دهند. تاکید داریم ورزشکاران عزیز ما برای اینکه خدایی ناکرده برای کاروان مشکلی پیش نیاید و آینده ورزشی آنها نیز به خطر نیفتد، هر دارویی که استفاده می‌کنند، با مشاوره پزشکان باشد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا نوروزی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران درباره فرایند معاینه ورزشکاران برای اعزام به بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: طبق روال سال‌های گذشته مبنی بر اینکه در رویدادهایی که ورزشکاران را اعزام می‌کنیم کاروان پاکی از لحاظ جسمانی و آنتی دوپینگ داریم و در همین راستا در چند روز قبل معاینات را به صورت کامل و ویژه شروع کردیم و اگر کمبودی بوده رفع کردیم.

وی افزود: برنامه ما این است تا ۳۰ روز مانده به شروع بازی‌های آسیایی، معاینات تکمیل و ورزشکاری مشکل خاصی داشت پیگیری شود و یک‌ماه مانده به بازی‌ها را برای آنها مشاوره و روانشناسی، تغذیه و به خصوص آنتی دوپینگ گذاشتیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی عنوان کرد: در دوره‌های گذشته المپیک و بازی‌های آسیایی کاروان ما به لحاظ آنتی دوپینگ پاک بوده و به لحاظ جسمانی تا الان مورد خاصی نداشتیم تا مانع از ادامه تمرینات و حضور در مسابقات باشد. معاینات نصف بیشتر ورزشکاران یعنی ۱۷۵ نفر انجام شده و ظرف مدت یکی دو هفته معاینات باقی رشته‌های ورزشی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: معاینات چشم را در این دوره اضافه کردیم و معاینه قلب را ویژه‌تر دیدیم. حضور متخصصان قلب در این دوره بیشتر است و اگر نیاز به اکو باشد، در فدراسیون انجام می‌شود. حتی اگر نیاز باشد فوق تخصص قلب معاینه می‌کند. سعی کردیم آن چیزی که نیاز ورزشکار است برای معاینه در فدراسیون پزشکی ورزشی فراهم کنیم تا نمایندگان کشورمان با بدنی سالم در مسابقات و بازی‌ها حضور یابند.

نوروزی گفت: در بحث آنتی دوپینگ، آموزش حضوری برای ورزشکاران پیش‌بینی شده و در کنار آن همکاران ما در فدراسیون‌های ورزشی و محل تمرینات حضور دارند و مشاوره می‌دهند. تاکید ما بر این است تا مشکلی برای ورزشکاران با توجه به اهمیتی که دارند و کاروان کشورمان پیش نیاید و آینده ورزشی آنها به خطر نیفتد. ورزشکاران هم دارو و مکمل را با مشاوره پزشکان مصرف می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره فرایند معاینه ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی گفت: ما طبق روال سال‌های گذشته مبنی بر اینکه در رویدادهای اعزامی کاروانی پاک به لحاظ دوپینگ و وضعیت جسمانی داشته باشیم، در همین راستا معاینات را از چند روز قبل شروع و کمبودها را برطرف کردیم. برنامه‌مان این است که در فاصله ۳۰، ۴۰ روز تا آغاز بازی‌ها معاینات تکمیل و مشکلات پیگیری شود تا فرصت یک ماهه تا بازی‌ها را به مشاوره در زمینه‌های تغذیه، روانشناسی، آنتی دوپینگ و ... بگذرانیم. ما در دوره‌های گذشته کاروان پاکی را داشته‌ایم و تا الان هم به لحاظ جسمانی مورد حادی را مشاهده نکرده‌ایم. تاکنون روی ۱۷۵ نفر معاینات انجام شده و تلاش می‌کنیم کار معاینه سایر رشته‌ها را نیز انجام بدهیم.

وی با اشاره به اضافه شدن معاینه چشم و بهتر عمل کردن در معاینه قلب ادامه داد: سعی کردیم آن چیزی که نیاز ورزشکار برای یک معاینه است، در اینجا فراهم کنیم تا ورزشکاران با شرایط جسمانی سالم اعزام شوند. در بحث آنتی دوپینگ هم علاوه بر اینکه نیروی خود را روی آموزش چهره به چهره گذاشته‌ایم، تأکید داریم که ورزشکاران عزیز با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد، هر دارو و مکملی که استفاده می‌کنند، با مشاوره پزشکان و همکاران ما باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره فرایند معاینه ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی گفت: ما طبق روال سال‌های گذشته مبنی بر اینکه در رویدادهای اعزامی کاروانی پاک به لحاظ دوپینگ و وضعیت جسمانی داشته باشیم، در همین راستا معاینات را از چند روز قبل شروع و کمبودها را برطرف کردیم. برنامه‌مان این است که در فاصله 30، 40 روز تا آغاز بازی‌ها معاینات تکمیل و مشکلات پیگیری شود تا فرصت یک ماهه تا بازی‌ها را به مشاوره در زمینه‌های تغذیه، روانشناسی، آنتی دوپینگ و... بگذرانیم. ما در دوره‌های گذشته کاروان پاکی را داشته‌ایم و تا الان هم به لحاظ جسمانی مورد حادی را مشاهده نکرده‌ایم. تاکنون روی 175 نفر معاینات انجام شده و تلاش می‌کنیم کار معاینه سایر رشته‌ها را نیز انجام بدهیم.

وی با اشاره به اضافه شدن معاینه چشم و بهتر عمل کردن در معاینه قلب ادامه داد: سعی کردیم آن چیزی که نیاز ورزشکار برای یک معاینه است، در اینجا فراهم کنیم تا ورزشکاران با شرایط جسمانی سالم اعزام شوند. در بحث آنتی دوپینگ هم علاوه بر اینکه نیروی خود را روی آموزش چهره به چهره گذاشته‌ایم، تأکید داریم که ورزشکاران عزیز با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد، هر دارو و مکملی که استفاده می‌کنند، با مشاوره پزشکان و همکاران ما باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ غلام‌رضا نوروزی، نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در حاشیه بازدید سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو از ستاد پزشکی مجموعه ورزشی آزادی اظهار داشت: طبق روال سال‌های گذشته مبنی بر اینکه در رویدادهای اعزامی کاروانی پاک به لحاظ دوپینگ و وضعیت جسمانی داشته باشیم، در همین راستا معاینات را از چند روز قبل شروع و کمبودها را برطرف کردیم. برنامه‌مان این است که در فاصله ۳۰، ۴۰ روز تا آغاز بازی‌ها معاینات تکمیل و مشکلات پیگیری شود تا فرصت یک ماهه تا بازی‌ها را به مشاوره در زمینه‌های تغذیه، روانشناسی، آنتی دوپینگ و ... بگذرانیم. ما در دوره‌های گذشته کاروان پاکی را داشته‌ایم و تا الان هم به لحاظ جسمانی مورد حادی را مشاهده نکرده‌ایم. تاکنون روی ۱۷۵ نفر معاینات انجام شده و تلاش می‌کنیم کار معاینه سایر رشته‌ها را نیز انجام بدهیم.

وی درباره سایر معاینات نیز گفت: سعی کردیم آن چیزی که نیاز ورزشکار برای یک معاینه است، در اینجا فراهم کنیم تا ورزشکاران با شرایط جسمانی سالم اعزام شوند. در بحث آنتی دوپینگ هم علاوه بر اینکه نیروی خود را روی آموزش چهره به چهره گذاشته‌ایم، تأکید داریم که ورزشکاران عزیز با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد، هر دارو و مکملی که استفاده می‌کنند، با مشاوره پزشکان و همکاران ما باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.