پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۹

به مناسبت بزرگداشت شهدای مدافع حرم صورت گرفت؛

تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم توسط هیات پزشکی ورزشی لرستان

تجلیل خانواده شهید

به مناسبت ۱۸ مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم ازخانواده شهید سرافراز مدافع حرم "رضا رستمی مقدم" تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی لرستان؛ دکتر علی سوری رئیس هیات پزشکی ورزشی استان  در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم رضا رستمی مقدم با بیان ضرورت تجلیل،تکریم و پاسداشت مقام شهدا گفت: شهدا با الگوبرداری از سرور و سالار شهیدان پس از گذشت قرن ها با رشادت و جانفشانی، خون خود را در راه بیدار کردن بندگان خدا از خواب غفلت اهدا کردند و امروز و در این عصر فرصتی شد تا با وجود هجمه عظیم جهانی علیه ما، وقایع صدر اسلام را با همه محدودیت ها و معذوریت ها لمس کنیم.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت و به احترام خون پاک شهدای هشت سال جنگ تحمیلی در دفاع از حرم آل‌الله و حمایت از مردم جنگ‌زده کشورهای عراق و سوریه حماسه‌ای دیگر ثبت کردند که از یاد بردنی نیست، گفت: شهدای مدافع حرم یکی از معجزات انقلاب اسلامی در این دوره است.

 دکتر سوری گفت: بصیرت ویژگی اصلی شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) است؛ آنهایی که داوطلبانه در کیلومترها دورتر از مرز جمهوری اسلامی ایران جانفشانی کردند و حماسه آفریدند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی لرستان  با تاکید بر اینکه هیچ کس به جز مقام معظم رهبری متوجه اهمیت شهدای مدافع حرم نبود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری اجر شهدای مدافع حرم را اجری مضاعف می دانند که این نشان از جایگاه و شان مدافعان حرم دارد.

گفتنی است در این دیدار دکتر سوری ضمن  تجلیل از همسر شهید مدافع حرم رضا رستمی مقدم کارت عضویت خدمات درمانی پزشکی ورزشی لرستان را به سه فرزند این شهید والا مقام اهدا کرد.

شهید رضا رستمی‌مقدم در تیرماه ۱۳۴۰ در شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد، با وجود اینکه دِین خود را در هشت سال دفاع مقدس ادا کرده و به درجه جانبازی نائل آمده بود ولی راهش را ناتمام می‌داند و با اعزام عاشقانه و داوطلبانه‌اش به سوریه راه را تمام می‌کند و در چهاردهم خرداد 1395 در ششمین سحرگاه ماه مبارک رمضان در حلب سوریه و در دفاع از حریم آل الله به  عنوان نخستین شهید مدافع حرم خرم‌آباد به فیض شهادت نائل گردید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.