دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

تشریح بخشی از عملکرد شش ماه نخست سال جاری هیأت پزشکی ورزشی قزوین؛

ارائه بیش از ۱۳۰۰ جلسه خدمات فیزیوتراپی/ ۱۲۰۰ نفر ساعت پوشش پزشکی مسابقات

محمدرضا مدبر

دکتر محمدرضا مدبر رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین عملکرد ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ این هیأت را تشریح کرد.

به گزارش دفتر قزوین پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر محمدرضا مدبر رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین ضمن اشاره به آمار ساماندهی ورزشکاران در ۶ ماه نخست سال جاری گفت: این آمار ۵۳ هزار و ۹۴۴ ورزشکار است  که از این تعداد ۲۷ هزار و ۴۱۲ نفر آقا و ۲۶ هزار و ۵۳۲ نفر خانم بوده اند.

وی در ادامه گفت: ۱۸۸ ورزشکار مصدوم (۴۷ خانم و ۱۴۱ آقا) به هیأت مراجعه و اسناد درمانی آنها جهت پرداخت هزینه درمان به فدراسیون ارسال شده است و ۲۰ ورزشکار (۲ خانم و ۱۸ آقا) نیز جهت معاینه مستقیم به فدراسیون معرفی شده اند. ۱۳۳۸ نفر جلسه فیزیوتراپی (۱۰۵۶ جلسه آقایان و ۲۸۲ جلسه بانوان) به ۱۶۰ ورزشکار مصدوم ورزشی ( ۱۲۲ آقا و ۳۸ خانم) ارائه شده است.

دکتر مدبر در ادامه با اشاره به  برگزاری دوره های ی آموزشی  بازآموزی ماساژ، پیش نیاز ماساژ و دوره اصلی ماساژ ورزشی   گفت: با مرکز فویتهای پزشکی و درمانگاه مهرگان تفاهم نامه همکاری در زمینه برگزاری دوره های آموزشی و استفاده از خدمات درمانی منعقد شده است.

وی در پایان ضمن اشاره به ارائه ۱۴۳ مورد مشاوره تغذیه به ورزشکاران قزوینی که ۸۱ نفر آنها خانم و ۶۲ نفر آقا بوده­ اند، گفت: ۱۲۰۰ نفر ساعت پوشش پزشکی مسابقات ورزشی (۴۹۷ ساعت بانوان و ۷۰۳ ساعت آقایان)، ۴۶۲ ساعت خدمات آمبولانس ، ۱۷۲ مورد ارائه خدمات آنالیز ترکیب بدن (۱۲۲ خانم و ۵۰ آقا) و ۳۱۰ مورد خدمات ماساژ و کایروپراکتیک از اقدامات دیگر صورت گرفته در ۶ ماه نخست سال جاری بوده است. همچنین شهرستان تاکستان، البرز و آبیک  توسط رئیس و نمایندگان هیأت بازدید شده و جلسه هماهنگی جهت رفع مشکلات و موانع آن شهرستان برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.