یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

ویژه برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش )

زهرا باقری قهرمان لرستانی مسابقات آسیایی هانگژو سفیر اهدای خون شد

زهرا باقری/سفیر اهدای خون

همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش طی آیینی زهرا باقری قهرمان لرستانی مسابقات آسیایی هانگژو با پیوستن به پویش " اهدای خون ورزشکاران" به عنوان اولین بانوی سفیر اهدای خون لرستان انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی لرستان؛ همزمان با هفته تربیت بدنی  طی آیینی با حضور  دکتر علی سوری مدیرکل انتقال خون  و رئیس هیات پزشکی ورزشی لرستان، معاون ورزش و جوانان استان، رئیس ورزش و جوانان شهرستان خرم آباد و جمعی دیگر از مسئولان استان لرستان، زهر باقری قهرمان لرستانی دارنده مدال نقره مسابقات آسیایی هانگژو  به عنوان سفیر اهدای خون لرستان انتخاب شد.

دکتر علی سوری در حاشیه این آیین با اشاره به روحیه تعهد و مسوولیت پذیری جامعه ورزش، اظهار کرد: ورزشکاران به دلیل انتخاب سبک زندگی حرفه ای سالم و توأم با خود مراقبتی، یکی از گروههای هدف جامعه هستند که در امر اهدای خون می توانند به یاری و کمک بیماران بیایند.

وی افزود: امروزه کشورهای پیشرفته و در حال توسعه در تلاشند تا با ارائه راهکارهای موثر و عملی، اهداکنندگان داوطلب بیشتری را جذب کنند، این تلاش توسط چهره های سرشناسی که خود اهداکننده خون یا مروج این کار انسان دوستانه هستند می تواند ساده تر به نتیجه برسد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی لرستان عنوان کرد: سفیر اهدای خون کسی است که کمک می کند افراد داوطلب بیشتری به اهدای خون سالم و بدون چشمداشت روی بیاورند و با اهمیت در دسترس بودن آن جهت نجات جان بیماران آشنا شوند.

لازم به ذکر است زهرا باقری کوراش کار لرستانی تیم ملی کشورمان در مسابقات کوراش بازی های  آسیایی هانگژو  که مهر ماه امسال برگزار شد به مدال نقره رسید.

زهرا باقری

زهرا باقری قهرمان لرستانی مسابقات آسیایی هانگژو سفیر اهدای خون شد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.