چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

دکتر اردیبهشت در مجمع انتخابات هیات پزشکی ورزشی گلستان تاکید کرد؛

رضایتمندی وسیع جامعه هدف از افزایش سقف تعهدات فدراسیون/ ضرورت عقد قرارداد با مراکز درمانی در استان ها/ اهمیت توسعه و تقویت منابع انسانی در ساختار هیات ها

انتخابات هیات پزشکی ورزشی گلستان

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی ضمن تشریح خدمات متنوع و گسترده این فدراسیون در زمینه های تخصصی،از رضایتمندی وسیع جامعه ورزش در ماه های اخیر به دنبال افزایش سقف تعهدات فدراسیون خبرداد و خواستار اهتمام بیشتر هیات های استانی توانمند در جهت عقد قرارداد با مراکز درمانی به منظور سهولت دسترسی هرچه بیشتر جامعه هدف به خدمات فدراسیون شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر سید اشکان اردیبهشت در مجمع انتخابات هیات پزشکی ورزشی گلستان ضمن قدردانی از اعضای مجمع و تبریک به دکتر علی اصغر آیت الهی بابت کسب رای اعتماد مجمع، اظهار داشت: بهره مندی از خرد جمعی و استفاده از برنامه های دیگر کاندیداها در مجامع اینچنین در جهت پیشبرد اهداف عالیه فدراسیون، به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه قرار گیرد چرا که به طور مثال شاهد بودیم دکتر رستمانی دیگر کاندیدای هیات پزشکی ورزشی گلستان، برنامه بسیار خوبی ارائه کرد و باید از آن بهره برد.

دکتر اردیبهشت فدراسیون پزشکی ورزشی را یک فدراسیون خدمات رسان به دیگر فدراسیون های ورزشی توصیف کرد و گفت: با توجه به افزایش شمار فدراسیون های ورزشی، در حال حاضر حدود 55 فدراسیون ورزشی جامعه هدف ما محسوب می شوند و به تبع ستاد مرکزی فدراسیون، هیات های استانی ما نیز به دیگر هیات های ورزشی سطح استان و شهرستان های تابعه خدمات ارائه می دهند که این حجم وسیع کار اهمیت برنامه ریزی و حرکت منسجم تمام هیات های استانی و ستاد مرکزی فدراسیون را دوچندان می کند.

دکتر اردیبهشت در ادامه از دکتر آیت الهی خواست در دوره جدید مدیریتی خود توجه ویژه ای به توانمندسازی و تقویت ساختار این هیات در کمیته های درمان، خدمات درمانی، آموزش، پوشش پزشکی و نظارت بر سلامت اماکن ورزشی داشته باشد و گفت: طبیعتا انتظار از این هیات بسیار بیشتر است و با یک کادر جدید و ساختار توانمند می توان در جهت رشد هرچه بیشتر هیات پزشکی ورزشی استان گام برداشت.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به آزادسازی نرخ ارز و افزایش هزینه های عمل جراحی در سال جاری، خاطر نشان کرد: به همین دلیل و در جهت رفاه حال ورزشکاران، فدراسیون پزشکی ورزشی در ماه های گذشته هم سقف تعهدات در قبال ورزشکاران آسیب دیده را افزایش داد و هم خدمات خود را متنوع تر کرد. به طوری که امروز چنانچه یک ورزشکار آسیب دیده از طریق فدراسیون جهت انجام عمل جراحی اقدام کند تقریبا نیاز نیست هیچ هزینه ای بپردازد. از طرفی با توجه به افزایش سقف تعهد، چنانچه ورزشکاران بخواهند شخصا نسبت به درمان آسیب دیدگی اقدام کنند با طی مراحل اداری و ارائه مدارک، هزینه درمان خود را از فدراسیون دریافت خواهند کرد.

دکتر اردیبهشت یکی دیگر از اقدامات قابل توجه فدراسیون را واریز مستقیم هزینه درمان به حساب خود ورزشکار برشمرد و گفت: این مهم باعث کاهش زمان واریز هزینه ها و به حداقل رساندن پروسه اداری شده است. در مجموع می توان گفت این اقدامات برابر بازخورد دریافت شده، حجم وسیعی از رضایتمندی جامعه هدف از فدراسیون را به دنبال داشته است.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه پزشکی ورزشی صرفا در کمیته خدمات درمانی خلاصه نمی شود و باید دیگر کمیته ها پویا و پرقدرت برنامه های راهبردی فدراسیون را پیگیری کنند، ادامه داد: با توجه به تاکید ریاست فدراسیون مبنی بر ضرورت تمرکززدایی، انتظار داریم هیات های استانی توانمند به عنوان یک ضرورت عقد قرارداد با مراکز درمانی استان ها را بیشتر از قبل مد نظر داشته باشند تا نیاز نباشد همه ورزشکاران برای درمان به تهران مراجعه نمایند.

دکتر اردیبهشت توانمندسازی هیات های شهرستانی را نیز یادآور شد و توسعه منابع انسانی را از دیگر ضرورت هایی دانست که هیات های استانی پزشکی ورزشی باید مد نظر داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به انضباط مالی مجموعه پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد: در این رابطه بی شک فدراسیون پزشکی ورزشی با حرکت به سمت دولت الکترونیک و آنلاین کردن تدریجی خدمات خود در این مسیر طی طریق می نماید و با بهره برداری از فاز دوم نرم افزار خدمات درمانی که قابلیت بارگزاری اسناد پزشکی را داراست، این مهم به مراتب بهتر و دقیق تر پیگیری خواهد شد.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی پوشش پزشکی مسابقات و اردوهای ملی، رویدادهای بین المللی و به طور کلی تمام رویدادهای ورزشی سطح کشور، تجیهز فدراسیون های المپیکی از نقطه نظر دستگاه های فیزیوتراپی و همچنین هزینه های ارزی و ریالی مبارزه با دوپینگ را از دیگر محل های هزینه کرد و خدمات این فدراسیون برشمرد و یادآور شد: هدف همه ما چیزی جز ارائه وسیع و با کیفت خدمات به جامعه هدف همراه با شفافیت و رعایت قوانین و مقررات نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.