شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶

تقدیر رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گیلان از روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان گیلان

ضرورت ترغیب ورزشکاران به انجام بیمه ورزشی و دریافت گواهی سلامت

تقدیراز روسای ادارات ورزش

رییس هیات پزشکی ورزشی گیلان به ضرورت ترغیب ورزشکاران به انجام بیمه ورزشی و دریافت گواهی سلامت توسط روسای هیات های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان شهرستانها تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  پزشکی ورزشی گیلان، دکتر محمد صادقی رئیس هیات پزشکی ورزشی گیلان در جلسه تقدیر از روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای گیلان ضمن تشکر از اهتمام آنان در خصوص مباحث مربوط به هیات پزشکی ورزشی استان گفت : تلاش هیات پزشکی ورزشی گیلان بر این است که در چارچوب وظایف محوله در زمینه بحث سلامت ، بیمه ورزشی و موضوعات مربوط به آسیب های ورزشی در سطح استان به ارائه خدمات بپردازد و همچنین در زمینه برگزاری دوره های آموزشی نیز با بهره گیری از اساتید برجسته ،آگاهی را در بین مربیان ،ورزشکاران و ... ارتقاء دهد.

وی با اشاره به ارایه گواهی سلامت به ورزشکاران گفت : درخواست ما از ادارات ورزش و جوانان و هیات های ورزشی استان این است که بحث کنترل و پایش سلامتی ورزشکاران را جدی بگیرند و در این خصوص اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند.

صادقی ادامه داد :  بررسی و چکاپ کلی ورزشکار توسط پزشکان متخصص هیات پزشکی ورزشی می تواند تضمین کننده سلامتی آنان باشد و از  بروز مشکلات احتمالی در حین مسابقات پیشگیری نماید . کما اینکه یک دفترچه سلامت با درج مشخصات و بررسی های صورت گرفته از ورزشکار نیز به وی ارائه می شود ‌

وی افزود : هزینه پایش،و ارائه گواهی سلامت در مراکز  و پزشکان مشخص شده توسط هیات پزشکی ورزشی در مقایسه با هزینه های چکاپ در سایر مراکز  درمانی و بخش خصوص بسیار اندک است و کلیه ورزشکاران مراجعه اول جهت معاینه پزشکی،از نظر سلامت جسمانی،قلب عروق توسط پزشک معتمد در هر شهرستان مورد بررسی قرار می گیرند و  توصیه می شود که حتما خانواده ها ،ورزشکاران و قهرمانان از این خدمات بهره گیری کنند.
رئیس هیات پزشکی ورزشی گیلان اضافه کرد: از الزامات دیگر ورزشکاران داشتن بیمه ورزشی و تمدید آن است تا در زمان حوادث و آسیب دیدگی های جدی در حین ورزش و مسابقات، بیمه ورزشی بتواند جوابگوی نیاز ورزشکاران باشد .

صادقی با اشاره به امکانات و خدمات هیات پزشکی ورزشی گیلان گفت : انجام درمان‌های فیزیوتراپی ، خدمات دندانپزشکی ،بیمه ورزشی ،ارائه گواهی سلامت و.. از جمله خدمات این هیات می باشد ‌.

وی در پایان تاکید کرد که با تعامل روسای ادارات ورزش و جوانان در شهرستان ها ،هیات پزشکی ورزشی گیلان بتواند دفاتر این هیات را در برخی مناطق راه اندازی، تجهیز و یا توسعه دهد ‌.

انتهای خبر /

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.