چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی آمار بانوان ورزشکار کرمانشاهی/ فوتبال در مسیر رکورد شکنی/ آمادگی جسمانی پیشتاز توسعه ورزش بانوان/ تداوم روند افزایشی ورزشکاران کاراته و تکواندو

دکتر قادری

بر اساس گزارش کمیته خدمات درمانی هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه آمار بانوان ورزشکار کرمانشاهی تا تاریخ ۲۰ دی ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش دفتر کرمانشاه پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی؛ «دکتر امید قادری» ضمن بیان این خبر از همکاری و همراهی هیأت ­ها و باشگاه­ های ورزشی و حمایت ویژه اداره کل ورزش و جوانان به منظور افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته به عنوان یکی از شاخص­های ارزیابی توسعه ورزش قدردانی کرد و گفت: توسعه زیرساخت­ های ورزشی و ارتقای سطح آگاهی عموم نسبت به کارکردهای ورزش به ویژه در بخش بانوان سبب افزایش تعداد ورزشکاران شده است و این مهم پیام توجه بیشتر به ورزش بانوان را می­رساند.

رییس هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: رشته آمادگی جسمانی با افزایش ۲هزار و ۹۴۱ نفری در بخش بانوان بیشترین تأثیرگذاری را در رشد آمار بانوان ورزشکار داشته است. همچنین بر اساس علاقه و تمایل از مجموع آمار، بانوان ورزشکار کرمانشاهی بیشتر در رشته­ های والیبال، کاراته، آمادگی جسمانی، ژیمناستیک و تکواندو فعالیت دارند.

دکتر قادری روند افزایشی ۴۶ درصدی آمار ورزشکاران سازمان یافته استان کرمانشاه را در سال گذشته یادآور شد و اظهار داشت: در سال جاری هدف گذاری افزایش آمار را به ۱۰۰ هزار نفر و پیشرفت ۸.۶ درصدی نسبت به سال گذشته قرار داده ایم که در رویدادهای ورزشی به مناسبت ۲۲ بهمن شاهد جهش آماری خواهیم بود.

رییس هیئت پزشکی ورزشی افزایش آمار آقایان و بانوان را رشته­ های فوتبال، آمادگی جسمانی، تکواندو و کاراته قابل تقدیر دانست و گفت: فوتبال تا چند روز آینده به آمار ۱۵ هزار نفر ورزشکار می­رسد که در تاریخ ورزش استان بی نظیر است و رکورد شکنی محسوب می شود که نشانگر تمایل بیشتر مردم به این رشته ورزشی به ویژه در سنین پایه است.

وی تأکید کرد: در فرصت باقیمانده تا پایان سال و با توجه به امکان دریافت کارت عضویت خدمات درمانی (بیمه ورزشی) ۳۶۵ روزه امیدواریم سایر هیئت­ های ورزشی نیز برای جبران افت آمار و بازگشت به روند افزایشی اقدام کنند تا در نهایت شاهد توسعه ورزش استان در بین همه اقشار باشیم.

وی از همکاری و هم افزایی مطلوب باشگاه­ های ورزشی بخش خصوصی و اماکن تحت پوشش آموزش و پرورش و همراهی ­های هیئت های ورزشی استانی و شهرستانی و ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها تقدیر کرد و گفت: ورزشکاران با عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی ضمن برخورداری از مزایای دارا بودن کارت امکان بهره مندی از امکانات مطلوب پزشکی ورزشی در کلینیک های تخصصی را نیز خواهند داشت و عملاً دغدغه ای به لحاظ خدمات درمانی و هزینه های ناشی از حوادث ورزشی و سایر توانبخشی، مشاوره ای و آموزشی نخواهند داشت و این آرامش خاطر هدیه پزشکی ورزشی به قهرمانان و ورزشکاران در همه رده های سنی از قهرمانی تا همگانی و سایر آحاد جامعه است وحتی افرادی که برای سلامتی در اماکن عمومی و پارک ها ورزش می­ کنند.

هیأت پزشکی ورزشی با دارا بودن زیرساخت­ های درمانی، مشاوره ای، توانبخشی و فیزیوتراپی و آموزشی در فضایی بالغ بر ۲ هزار متر مربع با امکانات و تجهیزات تخصصی و بروز در واحدهای ارتوپدی، پزشکی ورزشی، تغذیه ورزشی، روانشناسی ورزشی، حرکات اصلاحی، فیزیوتراپی ورزشی، پزشک عمومی، حرکات اصلاحی و معاینات سلامت به ورزشکاران و آحاد جامعه خدمات مستقیم پزشکی ورزشی با حضور افراد متخصص و کارآزموده انجام می دهد و در ۱۴ شهرستان نیز واحدهای رسیدگی به اسناد پزشکی وظیفه پرداخت هزینه ­های درمانی ناشی از حوادث ورزشی را بر اساس تعهدات و به صورت بسیار مطلوب انجام می­دهند.

همچنین ستاد نظارت بر سلامت باشگاه ­های ورزشی به منظور بهبود عملکرد باشگاه ­ها و افزایش کیفیت خدمات با همراهی مردم از طریق سامانه nezarat.ifsm.ir  بر باشگاه ها نظارت می­نماید و سایر خدمات نیز از طریق کمیته های پوشش پزشکی مسابقات، خدمات درمانی، توانبخشی، بانوان، آموزش و پژوهش، درمان، مالی، صدور کارت، بازرسی، روانشناسی، تغذیه ورزشی و امور شهرستانها ارائه می شود که در محل استادیوم آزادی مستقر است.

قابل ذکر است آحاد جامعه می توانند با مراجعه به سایت ifsm.ir  نسبت به دریافت کارت بیمه ورزشی ( عضویت کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی ) اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.