پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷

اولین نشست هیات رئیسه استان سمنان به ریاست دکتر نوروزی

گزارش

دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا گفت

سمنان - ایرنا - رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و نایب رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به افزایش خدمات پایه بیمه ورزشی گفت: شمار ورزشکاران سازمان یافته کشور در سال ۱۴۰۲ به چهار میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسید.

دکتر غلامرضا نوروزی عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری نشست هیات رئیسه هیات پزشکی ورزشی سمنان به خبرنگار ایرنا افزود:

از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۳۲۰‌ هزار ورزشکار ساماندهی شدند که آمار نشان‌دهنده افزایش ۵۰ هزار نفری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.به 

به گزارش ایرنا، ورزشکارانی که زیر پوشش و عضویت کمیته خدمات درمانی ورزشی قرار دارند و بیمه شده هستند ورزشکاران سازمان یافته تلقی می‌شود و با توجه به سابقه بیمه ورزشکار بخشی از هزینه درمان پرداخت می‌شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: پایه خدمات بیمه ورزشی سال گذشته به منظور کاهش دغدغه و آسوده‌خاطری ورزشکاران در زمینه احتمال مصدومیت افزایش یافت و هر ورزشکار با پرداخت ۷۰۰ هزار ریال بسته به نوع آسیب‌دیدگی تا سقف ۷۵۰ میلیون ریال خسارت و کمک‌هزینه درمان دریافت می‌کند.

سلامت باشگاه‌های ورزشی زیر ذره‌بین بازرسان فدراسیون پزشکی ورزشی

دکتر نوروزی اظهار کرد: نظارت و بازرسی مهمترین ابزار برای داشتن محیط پاک در اماکن و محیط‌های ورزشی است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: نظارت و بازرسی بر سلامت باشگاه‌ها مورد توجه ویژه بازرسان هیات‌های پزشکی ورزشی از ۲ جنبه رعایت استانداردها و مسایل بهداشتی است.

به گفته وی، فقدان رعایت استانداردها در باشگاه‌ها زمینه‌ساز آسیب جسمی ورزشکاران است و بازرسان هیات پزشکی ورزشی به منظور پیشگیری از این دست حوادث با اهتمام ویژه نظارت‌ها و بازرسی‌های دوره‌ای از باشگاه‌ها دارند.

دکتر نوروزی ابراز کرد: نظارت بر باشگاه‌ها در زمینه رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری و برخورد با عرضه مکمل‌های ورزشی غیر استاندارد با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان‌ها نیز از وظایف هیات پزشکی ورزشی است.

ساماندهی نزدیک به ۴۷‌هزار ورزشکاران سمنان

رئیس  هیات پزشکی ورزشی سمنان نیز گفت: شمار ورزشکاران سازمان‌یافته این استان به ۴۶ هزار و ۸۷۵ نفر رسید.

دکتر رمضان حیدریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۲ هزار و ۷۱ ورزشکار از جامعه بانوان و ۲۴ هزار و ۸۰۴ نفر ورزشکار آقا در استان سمنان سال گذشته ساماندهی شدند.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان بیان کرد: شمار ورزشکاران ساماندهی شده استان سال ۱۴۰۲ در مقایسه با ۱۴۰۱ افزایش ۶ و ۳۹ صدم درصدی داشت.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند..

  • https://irna.ir/xjQwjy لینک خبرگزاری ایرنا 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.