به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان مازندران ، در این برنامه، جمعی از ورزشکاران، مربیان و علاقهمندان به حوزه سلامت و ورزش حضور داشتند و با تازهترین مباحث علمی و کاربردی در زمینه ارگونومی آشنا شدند.
هدف از برگزاری این سمینار، ارتقای سطح آگاهی ورزشکاران نسبت به اهمیت رعایت اصول صحیح حرکتی، پیشگیری از آسیبهای اسکلتی ـ عضلانی و بهبود عملکرد ورزشی عنوان شد.
مدرسین این سمینار دکتر زینب شهابی (فارغالتحصیل رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران) و خانم سحر حسنی (کارشناس ارشد آسیبشناسی ورزشی و کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی) بودند که با ارائه مباحث علمی و آموزشهای کاربردی، شرکتکنندگان را با اصول صحیح وضعیت بدنی و تکنیکهای اصلاحی آشنا کردند.
گفتنی است : این برنامه در دو بخش علمی و عملی برگزار شد، در بخش علمی مفاهیم پایهای ارگونومی و نقش آن در پیشگیری از آسیبها تشریح شد و در بخش عملی نیز تمرینها و تکنیکهای اصلاح پوسچر و کاهش فشارهای وارده بر اندامها به صورت عملی آموزش داده شد.
برگزارکنندگان این سمینار ابراز امیدواری کردند که ادامه چنین برنامههایی بتواند در افزایش سطح سلامت جامعه ورزشی و ارتقای فرهنگ پیشگیری نقش مؤثری ایفا کند.


ارسال نظر