یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

به دنبال برگزاری نخستین نشست تحریریه علمی؛

فصلنامه پزشکی ورزشی در فارس منتشر می شود

فصلنامه فارس

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس بر توسعه فعالیت های آموزشی و اطلاع رسانی این هیات به منظور آگاه سازی بیش از پی شجامعه ورزش استان از مقوله پزشکی ورزشی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان فارس، دکتر حیدرصفرپور در اولین جلسه اعضای تحریریه فصلنامه پزشکی ورزشی استان فارس، با بیان اینکه امروز ورزش استان از جایگاه مطلوب و خوبی برخوردار است، گفت : شاید برای اولین بار بتوانیم پتانسیل دو حوزه اثرگذار پزشکی و ورزش با انتشار یک فصلنامه در سطح استان به اشتراک گذاشته و شاهد یک هم افزایی و ایجاد اثرات مثبت در جامع ورزش و حتی فراتر از آن در عموم جامع نیز باشیم.



وی با بیان اینکه شرایط برای حضور اساتید و افراد صاحب نظر و اثرگذار در تحریریه هیات فراهم شده است، تصریح کرد: با ایجاد هماهنگی بین اعضا جهت انتشار فصلنامه پزشکی ورزشی، امیدوارم به سمتی حرکت کنیم تا در آینده بتوانیم امتیازهای علمی پژوهشی برای این نشریه دریافت کنیم.



 سرپرست هیات پزشکی ورزشی فارس اعقاد دارد امروز یک عدم آگاهی کافی از لحاظ پزشکی در جامعه ورزش وجود دارد که با اطلاع رسانی به موقع و با ایجاد فضای مناسب برای آموزش صحیح ورزش کردن و با پیشگیری به موقع از بروز آسیب ها می توانیم شاهد آسیب دیدگی کمتری در ورزشکاران باشیم.



دکتر صفرپور آموزش را موتور محرک هیات پزشکی ورزشی عنوان کرد واظهار داشت: با اجرای عمده برنامه هایی که در این راستا صورت می گیرد، می توان با بازخورد عمومی از آن بهره برداری عمومی نیز داشت.



وی هدف از تشکیل این جلسه را ایجاد تبادل نظر و همفکری بین اعضای هیات تحریریه بیان کرد و افزود: یک کار تیمی منسجم و قوی می تواند پشتوانه پایه گذاری یک کار علمی اثرگذار در سطح استان بوده و با شرایط خوبی که فراهم شده است با برگزاری کارگاه ها، سمینارها و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به سمتی حرکت کنیم که با وجود پتانسیل های موجود شاهد برگزاری برنامه های متنوع و فراتر از استان و در سطح ملی و بین المللی باشیم.



 سرپرست هیات پزشکی ورزشی فارس با بیان اینکه هدف از برنامه های اجرایی هیات، ارائه خدمات مثمر ثمر با یک شیوه مطلوب علمی و آگاهانه می باشد، تصریح کرد: در تلاشیم با یک هدف تعریف شده بتوانیم قدمی مثبت برای جامعه ورزش برداشته و نقش کارساز خوبی را ایفا کنیم.