دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

ملی پوش ژیمناستیک:

مشاوره روانشناسی در بازگشتم به تیم ملی موثر بود

اشکان اوزی نژاد

اشکان اوزی نژاد بکارگیری مشاوره های روانشناسی را یکی از علل موفقیت وبازگشت دوباره به تیم ملی ژمناستیک عنوان کرد.

اشکان اوزی نژاد در گفت و گویی با دفتر کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران در پاسخ به این پرسش که نقش روانشناسی را در موفقیت ورزشی چگونه ارزیابی می کنید، تصریح کرد: به عنوان کسی که حدود 14 سال عضو تیم ملی هستم باید بگویم علاوه برتمرین مهارتی و بدنی، نقش تمرینات روانی تاثیر بسزایی در بهبود اجرا درحین مسابقات دارد. در واقع این مشاوره ها کمک می کند استرس و اضطراب ناشی از رقابت را تاحدود زیادی کنترل کرده و یا کاهش دهیم.

 وی افزود:حضور مشاور و روانشناس ورزشی در کنار تیم ها و ورزشکاران، علی الخصوص ورزشکاران تیم های ملی به اعتماد بنفس و انگیزه آنها کمک شایانی می کند، درواقع حضور روانشناس به تمرکز و یا تمرکز مجدد در رقابتها جهت برگشت به میدان مسابقه تاثیر بسزایی دارد.

 وی درباره نحوه آشنایی شما با کمیته روانشناسی هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان، گفت:با توجه به اینکه در رشته تربیت بدنی مشغول به تحصیل هستم با دکتر سلطانی که روانشناس بسیاری از ورزشکاران ملی پوش در رشته های مختلف است، آشنا شدم و برای استفاده از مشاوره های ایشان به دفترهیأت پزشکی ورزشی مراجعه کردم.بعداز آشنایی با دکترسلطانی از مشاوره های ایشان جهت بهبود اجرایم در مسابقات استفاده کردم.

این ملی پوش ژیمناستیک خاطر نشان کرد: باتوجه به بهبود آسیب دیدگی و استرس قبل از بازگشت مجدد به تمرینات، استفاده از مشاوره های ایشان کمک شایانی به من کرد به طوری که دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.