یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

در دیدار روسای فدراسیون پزشکی ورزشی و مرکز اورژانس تهران مقر شد؛

ساماندهی آمبولانس ها جهت پوشش پزشکی مسابقات و جلوگیری از فعالیت افراد فاقد مجوز

دیدار رئیس مرکز اورژانس تهران با رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی

در دیدار دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با دکتر یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران تدابیر جدید و هماهنگی های لازم برای پوشش پزشکی رویدادهای ورزشی مختلف اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در این دیدار که در محل فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد، دکتر نوروزی با اشاره به حجم گسترده و مهم رویدادهای ورزشی بین المللی و ملی در پایتخت، هماهنگی بیش از پیش برای  پوشش پزشکی رویدادهای ورزشی را ضروری دانست و گفت: همکاران خدوم در مرکز اورژانس تهران همواره یاور ورزش کشور بوده اند و به نوبه خود از همه زحماتی که در این خصوص متقبل شده اند، قدردانی می نماییم. با این حال ضروری است که با هماهنگی هرچه بیشتر گام برداریم تا ورزشکاران عزیز  هیچ گونه دغدغه ای بابت پوشش پزشکی مسابقات نداشته باشند.

دکتر نوروزی همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی، اورژانس ، هلال احمر و شهرداری تهران را در این خصوص با اهمیت دانست و تاکید کرد: در این زمینه مقدمات لازم برای برگزاری جلسات هماهنگی فراهم می آید.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اهمیت پوشش پزشکی مسابقات توسط آمبولانس های مجوزدار را یادآور شد و گفت: ساماندهی این امر به عنوان یک ضرورت بسیار حائز اهمیت است.

در این دیدار دکتر طبری با ارائه گزارشی از روند فعالیت مرکز اورژانس تهران در زمینه پوشش پزشکی مسابقات تصریح کرد: موضوع مراقبت و حفظ سلامت آحاد جامعه و ارائه باکیفیت ترین خدمت در اسرع وقت به کسانی که به خدمات اورژانس نیاز دارند بر کسی پوشیده نیست. در این راستا با توجه به حجم بالای مسابقات ورزشی و بعضا تخلفاتی که از سوی افراد فاقد مجوز در پوشش پزشکی رویدادهای ورزشی گزارش می شود، ما را بر آن داشت که با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی اقدامات لازم و بازدارنده رادر دستور کار قرار دهیم.

رئیس مرکز اورژانس تهران خاطر نشان کرد: در این راستا و در نخستین اقدام لیست مراکز مجوزدار آمبولانس همرراه با پلاک آنها در اختیار فدراسیون پزشکی ورزشی قرار خواهد گرفت تا با هماهنگی این فدراسیون نسبت به پوشش پزشکی مسابقات اقدام شود.

دکتر طبری برگزاری دوره های آموزشی مشترک برای دانش افزاییش کادر پوشش پزشکی مسابقات را نیز یادآور شد و آمادگی مرکز اورژانس را در این زمینه اعلام نمود.

امضای تفاهم نامه همکاری یکی دیگر از محورهای جلسه رئیس مرکز اورژانس تهران و رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی بود که مقرر شد مفاد این تفاهم نامه پس از کار کارشناسی، تنظیم شود.

همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی و مرکز اورژانس در زمینه پوشش رویدادهایی که در ورزشگاه آزادی برگزار می شود نیز در این جلسه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.