یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

اهداف آتی وادا در کنفرانس یونسکو تشریح شد؛

از تمرکز روی آموزش تا تعامل و خط و نشان برای دولت های متخلف!

ویتولد بانکا

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در کنفرانس دوسالانه احزاب یونسکو(در زمینه مبارزه با دوپینگ)، بر ضرورت آموزش برای توسعه ورزش پاک و لزوم پایبندی کامل تمام کشورها به قوانین ضد دوپینگ تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، این کنفرانس در شرایطی از ۲۹ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ در پاریس برگزار شد که" ویتولد بانکا" وزیرکنونی ورزش لهستان و رئیس آتی آزانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) در سخنرانی خود اظهار کرد:آموزش، گسترش چارچوب قانونگذاری و تقویت ارتباط نهضت مبارزه با دوپینگ با سازمان های اجرایی در سراسر جهان، از راه های اصلی موفقیت در نبرد برای حمایت از ورزش پاک خواهد بود.

 وی افزود: آموزش به عنوان یک اولویت در حمایت از ورزش پاک شناخته می شود. فرزندان امروز؛ ورزشکاران، مربیان، والدین، معلمان، پزشکان، پزشکان ضد دوپینگ و وزیران دولت های فردا خواهند بود. بنابراین اکنون باید آنها را در معرض ارزش هایی قرار دهیم که در دهه های آینده ورزش را بر پایه این ارزش ها شکل دهند.

وی افزود: این هدف ما است، نه تنها برای رفتارهای اخلاقی ورزشی بلکه برای پیشرفت شخصیت و شهروندی خوب بودن آنان لازم است. ما وظیفه داریم تا جوانان خود را از طریق برنامه های آموزش مبتنی بر ارزش ها آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه با هم می توانیم برای حفظ روحیه ورزش پاک تلاش کنیم، ادامه داد:ما از ورزشکاران و شهروندانی که در خدمت آنها هستیم محافظت خواهیم کرد. اغلب از ما سؤال می شود که آیا ما از معرفی قانون مبارزه با دوپینگ در ورزش حمایت می کنیم. مطمئناً، همکاری بین دولت ها و ارگان های ورزشی می تواند بیشتر شود و وادا از دولت ها با استفاده از اختیارات قانونی خود برای محافظت از ورزشکاران پاک در مبارزه با دوپینگ حمایت می کند.

ویتولد بانکا که قرار است از اول ژانویه ۲۰۲۰ رسما سکاندار وادا شود، خاطرنشان کرد: ما از اقدامات قانونی برای تسهیل اشتراک اطلاعات بین سازمان های ضد دوپینگ و سازمان های اجرای قانون در زمینه های مشترک، استقبال می کنیم.

بر اساس این گزارش، در دومین روز این کنفرانس نیز که تحت عنوان راه درست با هم برگزار شد، الیویه نیگلی، دبیرکل وادا با تشریح اولویت های استراتژیک وادا به ویژه توسعه و اجرای کد ۲۰۲۱ و استانداردهای بین المللی مرتبط پرداخت.

دبیرکل وادا از کشورهای عضو دعوت کرد که تمام تلاش خود را برای پیروی از کنوانسیون یونسکو به کار گیرند.

 وی گفت: مهم است که دولت ها انتظارات آنها را که در قانون آمده است برآورده سازند در غیر این صورت با عواقب جدی روبرو می شوند.

کنفرانس احزاب یونسکو ۲۹-۳۱ اکتبربرگزار شد، یک نشست قانونی است و به صورت دوسالانه برگزار می شود، موضوعات مربوط به اجرای کنوانسیون بین المللی مبارزه با دوپینگ در ورزش (کنوانسیون) و سایر موارد ضد دوپینگ را مورد بررسی قرار می دهد.

این کنوانسیون که در سال ۲۰۰۵ به تصویب رسید، ابزاری حقوقی است که از طریق آن دولت ها تعهد خود را نسبت به قانون جهانی ضد دوپینگ رسمیت می بخشند. این کنوانسیون با داشتن ۱۸۸ عضو بیش از ۹۹ درصد جمعیت جهانی را تحت پوشش خود قرار دارد.

کنفرانس احزاب مسئولیت کلی اجرای کنوانسیون را بر عهده داشت و اهداف آن شامل این موارد بود:نظارت بر انطباق با کنوانسیون، بررسی و تصویب اصلاحات در کنوانسیون و تعیین چگونگی استفاده از منابع صندوق حذف دوپینگ در ورزش.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.