شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

دکتر ماهر: رعایت پروتکل ها در بازگشایی اماکن ورزشی الزامی است

جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش

جانشین معاون برنامه ریزی فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: با توجه به حساسیت موجود و بالارفتن آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان تهران باید دقت شود که پروتکل ها در حداکثر امکان لازم رعایت شوند. 
دکتر علی ماهر، جانشین معاون برنامه ریزی فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران درباره دستاوردهای نشست اخیر ستاد مقابله با کرونا در ورزش، اظهار داشت: در این نشست موضوع بازگشایی ها مورد بررسی قرار گرفت و قرار است با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در تهران بازگشایی استخرها و مکان های ورزشی را داشته باشیم.
وی ادامه داد: همچنین بحث حساسیت بیش از حد راجع به رعایت پروتکل ها عنوان شد که اگر باشگاه ها و استخرهایی این موارد را رعایت نکنند حتما باید با آنها برخورد شود چرا که با توجه به حساسیت موجود و بالارفتن آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان تهران باید دقت شود که پروتکل ها در حداکثر امکان لازم رعایت شوند وگرنه مجبور می شویم باز هم به همان حالت قرنطینه برگردیم و طبیعتاً این موضوع پایدار نخواهد ماند.
جانشین معاون برنامه ریزی فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در رابطه با بحث فاصله گذاری در اماکن ورزشی نیز توضیح داد: همانطور که گفتم یکی از موارد مهم در صدور مجوز برای بازگشایی مراکز ورزشی رعایت دقیق اصل فاصله گذاری با رعایت پروتکل های بهداشتی است. به این شکل که فواصل بین ورزشکاران باید حداقل دو متر و یا بیشتر از آن باشد. البته این برای زمانی است که ورزشکار در اوج حالت ضربان قلب نیست چون در حالتی که بدن فعالیت زیادی دارد حداقل فاصله بین ورزشکاران باید ۴ متر باشد تا امکان انتقال به حداقل برسد.
دکتر ماهر همچنین در این باره که آیا به باشگاه های ورزشی هشدارهایی داده شده یا نه خاطرنشان کرد: بله! این موارد به باشگاه‌ها گوشزد شده و باید به صورت دوره‌ای آزمایش‌های لازم را انجام دهند و اگر موردی در رابطه با بیماری داشتند باید آنها را به صورت فوری به فدراسیون پزشکی ورزشی و مراکز پزشکی اطلاع دهند.
وی در پایان درباره لزوم انجام آزمایش پی سی آر از ورزشکاران لیگ برتر فوتبال که در مدت زمان بازگشت به تمرینات تقریبا هفته ای یکبار در حال شرکت در تست هایش هستند توضیح داد: طبق پروتکل های موجود باید پیش از شروع تمرینات یک آزمایش پی سی آر از اعضای تیم گرفته می شد تا مطمئن شویم که فرد مبتلا در بین مجموعه تیم وجود نداردکه همه تیم را آلوده نکند اما پس از آن توصیه های بین المللی اینگونه است که در صورت وجود علامت و یا تماس با فرد مشکوک فقط نیاز است که آزمایش پی سی آر انجام شود و به اعتقاد شخص من، نیازی به اینکه این آزمایشات دائما تکرار شود وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.